Går spädbarnstiden (första året) fort?
Tycker alltid att man hör det, men är själv kluven
Tycker alltid att man hör det, men är själv kluven
Annat: Det beror på ur vilken vinkel man ser det. Just då går den inte fort, men när man ser i backspegeln så känns den som en väldigt kort tid.
Hej :)
Jag röstade på att den går fort. Fast just idag har den gått rätt långsamt.... ;) Jag tycker man har ett annat perspektiv med andra barnet, med första tänkte jag att "ska det alltid vara såhär" men nu i efterhand vet jag ju att nej det ska inte alltid vara såhär.
JAA, det går jättefort säger jag då som har lagt den bakom mig. Mina barn är 5 1/2, 3 1/2 och 2 år!! Hur gick det till??
MIn son är snart ett år och ja det har gått alldeles för fort! Men det är väl det som är charmen!
Avskydde spädbarnstiden. Glad det är över :)
Med första barnet gick första året ganska fort. Nu med andra barnet fullkomligt rusar tiden förbi. Jag hinner inte med i svängarna och kan inte fatta att han redan är 7 månader.
Har alltid älskat första året med barnen (och alla andra år förstås, men just bebistiden är extra speciell tycker jag...), har nu snart gjort bort min andra spädbarnstid...
Med andra barnet gick det ännu fortare, då är det en vardag som rullar på på ett helt annat sätt. Med första kunde man stanna upp på ett helt annat sätt.
Nej den går jättesakta eftersom man bara är hemma. Mellan 1 och 2 har det också gått långsamt. Känns som jag varit mamma i 4-5 år men han är bara 2.
Första gick väl hyfsat snabbt , nu men andra går det för fort haha hinner inte alls med ;)
Tack för intressanta svar
Röstade nej, det kändes faktiskt som en evighet. Var jobbigaste tiden hitills, sen blev det bara lättare...
Nej, det går aslångsamt och jag hatar det. TACK och lov att jag inte behöver stå ut med det mer.
Ja absolut. Tycker tiden flyger iväg. Första barnet är redan 2 år och andra blir snart 10 mån. Var blev tiden av?!
med första barnet gick det inte så fort men med andra barnen försvann tiden alldeles för fort! Tyckte jag både när han va bebis och nu när han är 2 år! Älskar bebistiden och saknar den!