• 25April2010

Baka till många, sånt som kan frysas i förväg

Hej,

Håller på att baka till vårt dop och gör endast saker som går att frysa in så jag kan göra alllt i god tid.

Kan tipsa om denna goda sockerkaka som bakas i långpanna och som blev över 40fina bitar av. Den har en glasyr med kokos på och jag ät supernöjd över resultatet. Här finns receptet: http://receptbloggen.com/index.php/2009/12/03/gula-faran-sockerkaka-i-langpanna-med-glasyr-av-smor-socker-aggula-vaniljsocker-och-cocos/

Har öven bakat Märtas skurna chokladkakor, och lingonrutor. Ska även göra minidamsugare som ska gå att frysa.

Någon som har förslag på något annat roligt som är lätt att förbereda till många?

Kokosmums funderar jag på, brukar vara popppis hos barn. recet finns här:
    http://www.recepten.se/recept/kokosmums.html Även dessa ska gå bra att frysa.

• Svar på tråden Baka till många, sånt som kan frysas i förväg
  • äppelmos

jo egna maränger brukar uppskattas hos mig, dock har jag aldrig fryst dem... men förvarat några (2-3) dagar i plastpåse (sugit ur luften och bra påsklämma på)

• 25April2010

Har funderat på blå maränghjärtan.

• proudtobe

munkringar... gott gott gottt
    toscarutor
    drömmar av alla de slag
    arracsbollar

såna där kakor med röd kant... om du har en kille kan du ju ta blå kant ;)

Finns en kaka... som jag ju inte minns vad den heter bara för det... men finns i tex vår kokbok
    det är mördeg i en mazarinform och sen kolaaktigt fyllning i mitten och så kan man göra rutmönster av degen och ha på toppen....

kommer fundera i en månad nu på vad dom heter... återkommer när jag kommit på det

• proudtobe
    proudtobe skrev 2010-08-08 08:20:15 följande:
    munkringar... gott gott gottt
    toscarutor
    drömmar av alla de slag
    arracsbollar

såna där kakor med röd kant... om du har en kille kan du ju ta blå kant ;)

Finns en kaka... som jag ju inte minns vad den heter bara för det... men finns i tex vår kokbok
    det är mördeg i en mazarinform och sen kolaaktigt fyllning i mitten och så kan man göra rutmönster av degen och ha på toppen....

kommer fundera i en månad nu på vad dom heter... återkommer när jag kommit på det
    polyneer var namnet... det var en nötfyllning inte direkt kola... men det är gott
  • Renoveringsobjekt

Glömde skriva att det är en frusen chokladmoussetårta!

• Grodan1972

Här är ett super-duper-enkelt recept på något som kallas "Dajmgömmor". De smakar tom bättre efter de varit frysta...
    ca 16 st i typ bullformar, ugn 175 grader. Ingr. 175 gr smör/margarin, 1 dl strösocker, 3 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 påse Dajmkulor/bitar. Smält smör i kastrull, rör ner socker, vetemjöl o bakpulver, blanda till en jämn smet, ta kastrullen från värmen, fördela smeten i formarna och tryck ner några Dajmkulor/bitar i varje form. Grädda kakorna i mitten av ugnen 10-15 min. Låt svalna.

• goabarn77

Tigerkaksbrownie som man gör i långpanna. Vacker att se på, god och går att frysa utan problem. Har tyvärr inget recept just nu, men jag hittade det på nätet tror jag.

• FruHall

Det flesta långpannekakorna går att frysa in. Nästan allt man bakar kan frysas in. Kärleksmums, kolasnittar, hallongrottor. Finns massor =) Lycka till!

Svar på tråden Baka till många, sånt som kan frysas i förväg