Föräldrautbildning Hösten 2010
Hösten närmar sig och jag tycker det vore trevligt att samla oss som ska gå föräldrautb. i höst och dela lite tankar med varandra.
Hösten närmar sig och jag tycker det vore trevligt att samla oss som ska gå föräldrautb. i höst och dela lite tankar med varandra.
Våran utb startar 14 sept. LÄNGTAR
hej!
vi har anmält oss till utbildning i Eslöv i november. Jag är lite nervös faktiskt :/
...också spännd dock ;)
Hej! Jag börjar också bli lite nervös. Men jag är nog ännu mer nervös för hemutredningen.
Hemutredningen är nog, liksom för dig GreenGal, det som gäckar oss. Utbildningen ska bara bli skoj, hoppas jag!
haha, hemutredningen har jag inte alls börjat tänka på!
Vi börjar vår föräldrar utbildning i morgon. Det ska bli så spännande!
Åh så spännande 1 Tea!!!
Du får skriva och berätta hur det är! Vi är så nyfikna så!
Vi får vänta tre veckor till föräldrautb. börjar.
Är du den tea jag tror?
Första träffen med föräldrarutbildningen var kul. Det var sex stycken par och vi var yngst (vi är båda 27år). De andra är runt 10 år äldre än oss. Det var mycket prat om varför man var intresserad av att adoptera och hur vägen dit varit. Det kändes som allas historier var så lika (fast resan varit lite olika långa).
Vi ska läsa böckerna "Att bli förälder till ett barn som redan finns" och "Så går det till att adoptera". Ett kapitel till varje gång.
Tack för att du delar med dig Tea! Det ska bli intressant! Snart bara två veckor kvar till vår start!
Har ni utb varannan vecka, eller hur ofta och hur många ggr har ni?