• smurfarna

Någon som vet??

Hej!

Sedan jag födde min andra son så verkar min kropp funka på ett helt annorlunda sett. Innan jag fick min andra son så fick jag aldrig mens, jag har PCO-S och har inte haft egen mens sedan jag var 15 och då fick jag den endast två gånger. Jag är idag 24 år och har två söner som blivit till med hjälp av provera, pergo och puregon. Men sedan min son föddes hade jag först en massa små blödningar ett bra tag, jag gick till gyn som inte kunde svara på vad det berodde på. Nu så har jag fått blödningar 3 gånger med ett mellanrum på 37-42 dagar.

Första gången var den på 37 dagar och då blödde jag väldigt lite behövde endast lite papper. Andra gånger var den på 38 dagar och den gången blödde jag lite mer behövde troskydd, men det var fortfarande väldigt sparsamt. Men nu var den på 42 dagar och nu så blödde jag en hel del faktiskt! Jag var tvungen att använda nattbinda. Det kändes verkligen som mens då jag alla gånger haft som mensvärk ca 2 veckor innan jag fått dessa blödningar.

Jag fick pergo som jag skulle ta (dubbeldos). Jag vet inte när min BIM är eftersom jag fortfarande inte vet om detta är mens? Jag tog Äl test men fick inte utslag...visade sig sedan att jag räknade lite fel så det kan hända att jag missat. Nu i efterhand har jag haft lite vita flytningar, inget jag haft tidigare. Hoppas att det har funkat, men är det någon annan som har fått mens efter att inte alls haft den?? Har ni då lyckats bli gravida utan hjälp??
    Känns skönt att ha fått dessa blödningar som jag hoppas är mens, men vill inte hoppas på för mycket att det faktiskt kommer fortsätta så här. Om ni varit med om något liknande så skriv gärna...jag vet inte vad jag ska tro..hoppas bara att detta börjar bli bättre...

• Svar på tråden Någon som vet??
  • smurfarna

Ser att det jag skrivit säkert är helt obegripligt! Kan väl kortfattat sammanställa det till frågor.

Är det möjligt att helt plötsligt få egen mens?
    Om så är fallet, har jag även ÄL?
    Någon som blivit gravid utan hjälp efter att ha fått barn?

Jag hoppas någon kan svara på dessa frågor då jag inte har en aning om vad det är som händer. Jag hoppas ju givetvis att detta är mens och att jag kanske "bara" behöver pergo denna gången. Kan tillägga att min yngsta son är 9 månader.

Fick min senaste mens den 15 Juli. Innan när jag försökte med mitt första barn så fick jag utslag på dag 19, men denna gången så hade jag inga Äl stickor kvar så jag har ingen aning om jag fått Äl överhuvudtaget.

Man kan bara hoppas...Glad 

Svar på tråden Någon som vet??