• Anonym (Timvikarie)

Ni gravida , tim.vikarie?

Hur blev det med jobb när ni blev gravida, fick ni jobba lika mycket eller mindre? Slutade dom ringa in er? Jag jobbar idag som vikarie på två förskolor, har varit där ett år ungefär, nu är jag gravida och är lite orolig över att inte få jobba som jag gjort tidigare.

• Svar på tråden Ni gravida , tim.vikarie?
  • Iza2011

Hejsan.

Jag jobbar också som timvikarie på två olika ställen.
    Det ena är ett demenscentra och det andra ett LSSboende.

Jag har inte kommit så långt i min graviditet än, och det är bara två av mina arbetskamrater som vet om det, men i början på förra sommaren gick där en annan timvikarie fram till 8e månaden då hon slutade för att hon själv valde det.
    Hon fick jobba lika mycket som innan, blev tom erbjuden fler timmar om det fanns, enbart för att hennes arbetskamrater ville att hon skulle få chansen att tjäna så mycket pengar som möjligt innan hon blev mammaledig.

Det är visserligen inte en så stor arbetsplats, men jag är därför inte så orolig, och dessutom så är ju ett LSSboende (äldre psykiskt sjuka med dubbeldiagnoser) på ett sätt ett mycket tyngre jobb än förskola (är utbildad barnskötare så har jobbat på förskolor också)

Jag tror inte att du behöver oroa dig, men är du fortfarande osäker så finns det ju faktiskt bara en sak som hjälper.
    Prata med chefen och säg som det är.
    Att du väntar barn men vill jobba så länge du kan, och ange skälen.

Det löser sig alltid ska du se =)

Kram och lycka till!

• StudentBoråshögskola

Hej, 
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er två :D 

Jag är student på Borås högskola och har påbörjat en kandidatuppsats om upplevelser kring atypisk anställningsform och föräldraskap. 

Jag skulle bli jätteglad om ni skulle tänka er att kontakta mig, antingen här eller genom att mejla emmi_persson@hotmail.com så jag kan få ställa några frågor. 

Hoppas vi hörs!

• Anonym (Mimi)
    StudentBoråshögskola skrev 2023-03-30 10:42:19 följande:

Hej, 
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er två :D 

Jag är student på Borås högskola och har påbörjat en kandidatuppsats om upplevelser kring atypisk anställningsform och föräldraskap. 

Jag skulle bli jätteglad om ni skulle tänka er att kontakta mig, antingen här eller genom att mejla [email protected] så jag kan få ställa några frågor. 

Hoppas vi hörs!

Flertalet 13åriga trådar som är puttade nu, snälla kolla efter före eller skapa en egen tråd :)
Svar på tråden Ni gravida , tim.vikarie?