• h8him

Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!

Det spelar ingen roll vad andra säger, jag äter inte äckliga grönsaker och frukt och kommer inte att tillåta mitt barn att äta det heller. Bara tanken att tugga på något som legat i jord, bland maskar, bakterier och skit (!!!) får det att vända sig i magen på mig. Samma med frukt. Den är så långt från sitt ursprung som den kan vara. All frukt som säljs är manipulerad och saknar värde. Vitaminer finns att köpa på apoteket så det finns ingen anledning att äta skit.

Jag kommer att låta barnet veta precis hur äckligt det är och tror inte att barnet kommer att vilja stoppa bajsmat i munnen. Det enda som oroar mig är omgivningen som säkert kommer försöka stoppa i mitt barn äckliga potatisar och vidriga jordgubbar. Hur ska jag få dem att förstå att det faktiskt är mitt barn och mitt beslut?

• Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!
  • bonnieloveskim

tabletterna från aopteket duger exakt lika bra! De ger ditt barn all näring som de behöver och du slipper dessutom tjafset att tvinga i barnet massa saker som de inte vill äta ändå.

jag är jätteskeptisk till grönsaker och frukt..  usch tänk allt som det fått på sig, och sedan i affären alla kladdiga händer somtagit på dem.

usch fy

jag och mina barn mår jättebra med att äta enbart kött och pasta.

vi har ju givetvis ratat bort både ris och potatisen med eftersom det växer och man vet aldrig vem som har tagit på det.

Så kött och pasta gäller hos oss.

alla nöjda faktikst.

• Sif

Vad jag vet så finns det inget vetenskapligt bevis på att kroppen kan ta upp vitaminer ur piller.

• alezay

Vad sägs om ketchup?? Alla antioxidianter plus några piller från apoteket så borde dina barn klara sig fint. :)

• EllaAnette

För egen del tycker jag att det känns bättre att stoppa i mig och mitt barn frukt och grönt än att peta i oss piller, framställda på kemisk väg och som jag inte vet vad de faktiskt innehållet.....Nej framför mer av det naturliga och bevisligen nyttiga!!

• bonnieloveskim
    Sif skrev 2010-08-05 14:55:26 följande:
    Vad jag vet så finns det inget vetenskapligt bevis på att kroppen kan ta upp vitaminer ur piller.
    Då måste ju den vetenskapen innefatta vitaminerna i frukten och grönskerna ju.

vitaminer som vitaminer oavsett varifrån de kommer
  • h8him
    bonnieloveskim skrev 2010-08-05 14:53:19 följande:
    tabletterna från aopteket duger exakt lika bra! De ger ditt barn all näring som de behöver och du slipper dessutom tjafset att tvinga i barnet massa saker som de inte vill äta ändå.

jag är jätteskeptisk till grönsaker och frukt..  usch tänk allt som det fått på sig, och sedan i affären alla kladdiga händer somtagit på dem.

usch fy

vi har ju givetvis ratat bort både ris och potatisen med eftersom det växer och man vet aldrig vem som har tagit på det.

alla nöjda faktikst.
    Självklart äter vi inte ris och potatis heller. Fy så äckligt, förstår inte alls familjer som ger sina barn saker som faktiskt inte är bra för dem!

Vitaminerna är helt okej och jag kommer att mala ner dem i cocacola, som vi alltid dricker till all mat.
  • MysTic PrincesS

Gissar på att ni inte tuggar i er kött heller? Drömmer fan vet vad kossan Rosa tuggade i sig i hagen eller vad grisen Kurt bökade fram bakom ladan

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • fluu
    EllaAnette skrev 2010-08-05 14:58:37 följande:

För egen del tycker jag att det känns bättre att stoppa i mig och mitt barn frukt och grönt än att peta i oss piller, framställda på kemisk väg och som jag inte vet vad de faktiskt innehållet.....Nej framför mer av det naturliga och bevisligen nyttiga!!

Bra skrivet !Kunde inte sagt det bättre själv:)
  • alezay

Nope..godis och cola för hela slanten. 

• fluu
    bonnieloveskim skrev 2010-08-05 14:53:19 följande:

usch fy

alla nöjda faktikst.
    Varför förutsätter du att barn inte vill äta grönsaker? Klart de inte gör det då!

Men är grönskaker(eller vilken mat som egentligen) en naturlig del i måltiderna så äter barnen det 9 gånger av 10.
Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!