Var köpa STORA kartonger?
Behöver några kartonger, modell större. INTE flytt kartonger, dom är
för små. Ca 50cm x 50cm x 35cm. Några förslag på var jag
kan hitta det jag letar efter..?
Behöver några kartonger, modell större. INTE flytt kartonger, dom är
för små. Ca 50cm x 50cm x 35cm. Några förslag på var jag
kan hitta det jag letar efter..?
Kolla med IKEA eller en affär (de får ofta leveranser i kartonger modell större).
Dock svårt att få kartonger av wellpapp att hålla några större vikter med dessa mått.
Övervägt plastbackar?
skulle underlätta om man visste vad du ska flytta/förvara!
Vi ska flytta tillbaka till usa fr sverige.
De flyttkartonger vi köpte i usa har dessa mått, men vissa är
väldigt slitna efter 2mån ute på havet så vi kan inte använda alla.
Nu ska vi skicka tillbaka våra saker, mest kläder o leksaker.
Tyngre saker som böcker har vi i mindre kartonger.
IKEAs största plastbackar är enorma, mkt större än dina mått. Men locket får nog tejpas fast med ett par varv packtejp...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972
Vet att vanliga varuhusen har stora plastbackar också. Antar att det är hammarplast eller ngt.
Kartonger kan du ju fråga efter i butiker som säljer stora saker. Hemelektronik/vitvarubutiker.
Jag hade nog satsat på plastbackar i alla fall, och försökt att använda dem i den nya bostaden för förvaring, i garaget etc.
I en annan tråd du skrev, gällande beräkning av mått, så verkade det ju som att de debiterade per kubikmeter..????? Då har väl inte kartongernas storlek någon betydelse...???
Gällande urval på kartonger så besök en välsorterad pappersgrossist. De brukar ha snabbgross, där du säkert får köpa en packe om du frågar..
Gå in och kolla i en skobutik om de inte har lite stora kartonger över när de packat upp sina varor. Har jobbat i skobutik och nu när det kommer höstskor har de garanterat stora kartonger som bara kastas... Alltså inte skokartonger då!
De stora fraktbolagen har.
En annan fråga...hur skickar ni kartongerna till usa? Med vilket företag?
Min bror försöker hitta bästa o billigaste lösningen. Kalifornien till Sverige.
Eftersom han själv är i sverige så är det ganska svårt att kolla upp priser, mått och annat på plats.
några tips?