• Jungfrulycka

Vilken vecka packade ni BB-väskan?

Är själv i vecka 36 och börjar så smått att tänka på om jag ska packa snart...en del ska inhandlas också..
    Ni??

• Svar på tråden Vilken vecka packade ni BB-väskan?
  • Najs

har haft kraftiga SD i 2 veckor snart så jag packade väskan ganska tidigt, är i vecka 34+6 idag.
    Men nu ser de ut som om bebben nog stannar tiden ut, skönt :) Då hinner jag fixa "finliret" i väskan.
    Första packandet vart lixom lite panik-artat

• minnitulla

jag packade runt vecka 35 då jag skulle iväg och övernatta hos mina föräldrar så IFALL de skulle hända så hade jag med mej :) så nu e den väskan med mig överallt . 7 dagar kvar

• Hannah76

Vad är det ni måste ha med er, eftersom ni börjar packa mer än en månad innan bf?

• pingel

Jag tror att jag förra gången såg till att ha den färdig ungefär tre veckor innan det var dags och jag kommer att göra likadant den här gången. Sonen kom rätt punktligt, fyra dagar innan bf, men man vet ju aldrig, det räknas ju faktiskt som helt normalt om det börjar ett par veckor innan bf. Min förlossning startade med att vattnet plötsligt gick och någon timme efter det hade jag rätt intensiva täta värkar, så pass att jag hade svårt att gå eller prata. Särskilt nu andra gången lär jag nog inte ha tid att springa omkring och leta efter grejor om det blir samma typ av förlopp. Visst kan man ordna det mesta i efterhand i nödfall men jag tycker det är skönt att veta att allt är på plats.

• frukarlssonn
    Hannah76 skrev 2010-08-06 11:50:21 följande:
    Vad är det ni måste ha med er, eftersom ni börjar packa mer än en månad innan bf?
    Tror inte att alla som börjar packa en månad innan gör det för det är så mkt att ta med, utan för att ifall det skulle bli bråttom, ja tidigare än bf Tungan ute Det va ju min tanke iaf, men blev inte så.

Jag va ju ute i sista minuten. Är ju inte mkt att ta med, men jag är jävligt glad jag packade innan för min fl bara satte igång huxflux med vattenavgång och värkar varje minut. Hade aldrig fått med mig allt för de gjorde så ont från värk ett! Men och andra sidan så hade ju sambon kunnat åka hem sen och hämta grejer, så det ordnar sig ju om man bor nära sjukhuset
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • Rulltrappa
    Personligen gör jag det för att jag är rastlös. :D Brukar packa i vecka 30, men man får ju kolla lite extra noga på bäst före-datum på eventuella drycker och tilltugg. ;)
  • finnsinganamn

Jag packade klart den i v. 36. Vi skulle på semester ner til skåne (bor i sthlm) så ville ha den med mig.

• Mary Jo

Packade klart min i v.36 när jag fick massa onda förvärkar. Hon kom en vecka senare

• robinsmamm

Min är packad nu o jag e i v 37+5

• Saaaraa

Jag packade min när krystvärkarna startade. Fel saker kom med i väskan - ja. (Vad ska jag med TVÅ collegetröjor, lite bebiskläder och ett par mjukisbyxor till? Kunde åtminstone tagit med mig strumpor, tofflor eller KAMERA tycker man...tur att det tar 10 minuter att hämta grejer hemifrån där, och att telefonen har kamera!)

Med andra barnet packade jag dagen innan min planerade förlossning, eller nej, två dagar innan då den jag fick veta samma dag att den blev framflyttad.

• mrs maniac

började packa lite igår, är i v 39 nu.
    jag har lite saker kvar som ska i.

förra gången packade jag ungefär samtidigt tror jag, hade med mig massor av onödiga grejer

• t0va
    handlar mer om att vara förberedd, dels kan det gå superfort pga. min sjukdom har jag fått höra, sen vill jag slippa kräla runt och leta efter grejer när det sätter igång. Speciellt om jag är själv hemma. 

Känns tryggt att ha det mesta färdigt, bebisen kommer ju inte använda kläderna ändå förrens den kommer ut så då kan det lika gärna ligga i väskan. Så vet jag villka kläder som kommer med och kan ha mina favoritkläder utan att behöva fundera på om de ligger i tvätten eller inte.  
  • Lexikon

Packade ingen väska då vi födde hemma. Däremot hade jag lagt i ordning massa saker veckan innan för att jag kände mig konstigt stressad. Både hårborste och sugrör hade väldigt specifika platser och fick absolut inte flyttas på. Antar att min kropp visste att det var på gång och att det var ett sätt att förbereda sig på.

Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • beccizz

Första gravven va väskan packad i vecka 25.... Men berodde nog på att jag hade förkortad cervix och blev sjukskriven och fick bara vara hemma och ta det lugnt, liiiite för lugnt misstänker jag!! ;)
    Denna gången packade jag den för 1 vecka sen med kläder, nu är det snacks och hygienarticklar kvar.
    Och kläder till gubben men de får han fixa själv, och han får fixa kameran =)

• Carolina01

Ja är i v33+4 nu, har börjat fundera vad som ska med men har inte packat än... Men jag gör nog det snart för ja är en sån där planeringsmänniska som gillar att ha allt under kontrollSkrattande

• Ogi

Vi panikpackade när vattnet gick i vecka 38. Vi visste ungefär vad vi skulle ha med och så, men jag önskar att jag kanske tagit lite mer egna kläder. Sjukhuskläderna var verkligen inte snygga :D fast det är ju bara sånt man tänker på nu i efterhand, när man ser bilderna från den tiden.

• Saaaraa
    Ogi skrev 2010-08-06 23:26:04 följande:
    Vi panikpackade när vattnet gick i vecka 38. Vi visste ungefär vad vi skulle ha med och så, men jag önskar att jag kanske tagit lite mer egna kläder. Sjukhuskläderna var verkligen inte snygga :D fast det är ju bara sånt man tänker på nu i efterhand, när man ser bilderna från den tiden.
    Haha, jag matchade sjukhusrocken med stora tjocka mjukisbyxor. Mina tröjor jag hade med mig gick inte att amma i och jag frös utan byxor.
  • Ksomikatt

FÖrra gången packade jag kanske ca en månad iförväg, då var det mest för att jag var så förväntansfull.

Men samtidigt för att vi bor nästan en timmes körväg från sjukhuset (kan lixsom glömma att åka hem snabbt och hämta vad man glömt) och för att jag hade BF första dagarna i januari = bortrest hit och dit eftersom det var jul.

Jag var YTTERST tacksam att jag hade gjort så, eftersom sonen kom nästan två veckor tidigt.

Är i v33 nu, har börjat klura lite smått på vad jag ska packa ned, har dock inte tagit fram väska ännu :)
    Detta pga tidig födsel sist, samt att jag denna gång har mycket sammandragningar och känningar av förvärkar ( man vet aldrig)

• vb21

Börjar packa idag, men sen blir det väl att packa det sista när det närmar sig. Har gått över tiden med dom andra 2 barnen, så jag känner ingen direkt stress:) men ändå skönt att vara lite förberedd:)

Är i vecka 37+0 idag.

Svar på tråden Vilken vecka packade ni BB-väskan?