Inlägg från: Anonym (Röstar nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Röstar nej)

Magoperation

Anonym skrev 2010-08-06 22:00:43 följande:

Jag väger 98kg och är 162 cm... är hur stor och tjock som helst

Men vet ändå inte om en operation är det rätta

Kan jag gå ner till min ideal vikt ändå frågar jag mig själv, klarar jag av att hålla vikten om jag går ner

Vad tycker ni?

Ska jag försöka få en operation eller inte?

Jag har ungefär dina mått, men jag väger några kg mindre. Jag började på 102 kg och är nu nere på 74. Det har inte varit lätt och jag har halkat dit på godis m.m. flera gånger sedan jag började min viktresa men så länge jag inte tappar fokus på det som är mitt mål känner jag att jag inte är tillbaka på noll. Jag ska klara av detta! Jag funderade också på operation förut men jag vet att jag vill och kan klara av detta utan op. Jag tror inte att det är en lätt sak att gå igenom - det är ändå en operation min vän, med alla möjliga eventuella komplikationer som följd.

Du skrev i ett inlägg att du har gått ner i vikt och gått upp allt igen - menar du då att du har tappat ca 35 kg och gått upp alla dessa kilon eller menar du att du har tappat fokus efter ett tag? Du, jag lovar dig att kan klara av att gå ner i vikt utan operation. Operation eller ej - du behöver minnas att en bra och balanserad kost samt motion är nyckeln till ett hälsosammare liv. Jag tror att du får det mycket tuffare om du går igenom en operation (som tidigare nämnt: eventuella komplikationer och sådant som en op kan medföra), än om du samlar på dig lite jävlar anamma och tror på dig själv mer!
Svar på tråden Magoperation