• nirakkarlsson

Jag är förvirrad HJÄLP!

Det är så här att jag å min man är skilda och har barnen varannan vecka..

Nu är det så här att jag har semester i 4 v. och min exman hade semester förra veckan och det är den enda veckan han har.

Nu till frågan, pappan kommer och hämtar barnen idag och det är hans kommande vecka nu..han jobbar nu och jag har semester så på måndag ska barnen på dagis är det tänkt och sen får dom vara lediga igen när dom kommer till mig.

MEN! nu nu skrek min MAMMA rakt ut att hur fan kan du lämna bort barnen när du är ledig och dom får lov att va på dagis 1 vecka?

Gör jag fel som låter dom vara med sin pappa nu när han jobbar?

Dom har vart lediga i 3 v redan.

Vad skulle NI ha gjort?

• Svar på tråden Jag är förvirrad HJÄLP!
  • nirakkarlsson

Snälla jag behöver råd och städ omgående

• nirakkarlsson
    nirakkarlsson skrev 2010-08-06 10:07:43 följande:
    Snälla jag behöver råd och städ omgående
    Stöd ska du det*
  • nirakkarlsson
    nirakkarlsson skrev 2010-08-06 10:12:44 följande:
    Stöd ska du det*
    Nu tror jag att jag har stav problem:-/ ska det stå***
  • Egensinnig

Nej är det pappans vecka så tycker jag att din tid är din egen. Du kan väl också behöva egentid? Och om de trivs på fsk så är det inget problem i mina ögon att de får vara där.
    Passa på och gör sådant du gillar och mår bra av så kan du ha en skön barnvecka nästa vecka igen. Njut av din ledighet!

Matilda, Matilda........
  • nirakkarlsson
    Egensinnig skrev 2010-08-06 10:15:00 följande:

Nej är det pappans vecka så tycker jag att din tid är din egen. Du kan väl också behöva egentid? Och om de trivs på fsk så är det inget problem i mina ögon att de får vara där.
    Passa på och gör sådant du gillar och mår bra av så kan du ha en skön barnvecka nästa vecka igen. Njut av din ledighet!

Tack,men jag vet att det INTE kommer att bli så nu.. min mamma hon styr allt och får hon veta att jag har skickat iväg mina barn så blir hon tokig vi bor bara 5 min ifrån varandra(hon är psykisk sjuk) och jag har jätte respekt för henne tyvärr

• emtono

Hade din ex man barnen på sin semester? Hur gamla är barnen?

• nirakkarlsson

han hade dom på sin semester vecka för jag tvingade honom att ha 1 v åtminstonde hemma med dom. Dom är 4 och 5 år gamla.

• emtono

Dom är alltså ganska stora ändå. =)

Jag skulle nog ha funderat mer om det hade varit mindre barn, jag tycker du kan vara lite ledig med gott samvete. =)
    Jag studerar på högskola och läser nu en sommarkurs, har haft min son hemma två av de tre veckor jag bestämde mig för att vara "ledig" med min nya sambo när han hade semester. Sen har han fått vara ledig varje vecka han varit hos sin pappa eftersom han är arbetslös men nu går Lillen på dagis igen när han är hos mig och det går jätte bra.  

• Laaksonen

Är det något fel på barnens dagis???
    Mina barn älskade att vara på dagis bland sina vänner...
    Denna sommar är den första på fyra år som de varit hemma alla andra somrar har jag jobbat och barnen gått mer eller mindre full tid på dagis..
    Inte har barnen tagit någon skada av att knappt varit hemma alls.

Varför är det fel att pappan har barnen när han jobbar och barnen har dagis?
    Jobbar inte du och har barnen på dagis?
    Sen så gäller det ju en vecka inte ett halvår.

• nirakkarlsson

ja jag har ny kille jag med och jag vill faktiskt kunna träffa honom oxå å ha lite mys med. och jag behöver faktiktiskt träna denna vecka oxå..på min lediga tid.. annars finns det inte en suck att jag kan göra det med barnen hemma.

MEN min mamma kommer att bli galen,hur fan ska jag göra med henne? hon accpeterar inte att jag lämnar bort dem och att jag är självisk och bara "skiter" i mina barn för jag har bättre saker för mig...

• Tidelipom

Hej där!
    Är far till tre barn och skild sedan ett antal år så jag känner igen lite av våndan MEN...
    Den veckan han har era barn är HANS vecka! Och barnen far inte illa av att få träffa andra barn, det kan ju rent av vara lite semester för deras del också!
    Så har jag och mitt ex. haft det sedan vi skildes. Visst försöker man lappa så gott det går så de får lång ledighet men ibland går det inte!
    Vill inte låta moralist men.. Din mor måste släppa dig och låta dig få ha ditt liv i fred.
    Dina barn mår bäst när de har en glad och nöjd mor och du behöver också vila och semester, du har rätt till ett eget liv! Det är ju inte så att du "dumpar" barnen på dagis?! De är ju hos pappa!!!! Även om han jobbar så kommer han ju och hämtar dem och vill vara med dem!

Hoppas det löser sig. Skickar med en varm kram och en hand med stöd. Glad

/C.

Svar på tråden Jag är förvirrad HJÄLP!