Inlägg från: hurtbullen89 |Visa alla inlägg
  • hurtbullen89

Vinteroverall

Pochahontas skrev 2010-08-06 11:04:09 följande:
    Då har jag bästa tipset! Jag har haft samma modell på overall i två vintrar nu. Det är McKinleys som jag köper på Intersport. Den kostade 800 i vintras. HELT vattentät. När alla andra blev blöta blev inte min dotter det.

Den är dessutom väldigt rymlig på bredden om man inte väljer att dra åt den i midjan. Allt är superbra med den. Inte jättetjock men ändå väldigt varm. Till och med i vintras när det var så där jättekallt var det inte ofta hon hade en fleecetröja under, faktiskt.

Den är jättelätt att röra sig i också. Smidig som tusan. Får inte hänga i torkskåp, men det löste jag genom att sätta en lapp på hennes hylla samt på torkskåpet på hennes förskola så dom inte skulle råka hänga in den av misstag.

Hon har varit ute i värsta vinterkylan, men även i dyngblött väder och aldrig blivit våt eller kall. Ska definitivt köpa en i år också. Kommer nya färger varje år, så jag ska snart börja kolla efter den.
    Du har ingen bild eller heter overallen något speciellt. Jag har kollat på en overall från McKinley till dottern, den kostade dock 1000 kr, tror den heter Luxor. Men såg att det fanns en annan också, rask tror jag den hette och kostade 700 kr. Vill satsa på nånting bra i år med tanke på att nu går hon på dagis och behöver ha en slitstark, varm och vattentålig overall. Här nere i södra sverige kan det ju vara ganska blöta vintrar, men rätt som det är kan det vara jättekallt. :)
  • hurtbullen89
    Pochahontas skrev 2010-08-31 19:26:34 följande:
    hurtbullen89: Jag bor också i södra Sverige. I Skåne. Här är den perfekt.
    Har tyvärr inte foto på den nyaste overallen, men jag har på den första. Fast overallen var väldigt stor vid provningstillfället...
    Gjorde en skylt till förskolan som jag visst råkade ha kvar i galleriet här.

Min overall tål ej torkskåp.jpg

Det var nog ingen av dom jag kollat på då. Om de ska se ungefär likadana ut?

Här är de två McKinley jag sett:

http://www.intersport.se/Produkter/Klader/Jackor/Luxor-overall/
    http://www.intersport.se/Produkter/Klader/Jackor/Rask-overall/

Svar på tråden Vinteroverall