Ni som använt Anna Wahlgrens sömnmetod, se hit.
Hej!
Jag har en son på snart 11 månader och jag har väl sovit hela nätter 3 gånger sen han föddes. Absolut sånt är småbarnslivet, men snart ska jag börja studera och jag tror inte att jag kommer orka plugga och ha tentor om jag inte får sova. Har alltid varit väldigt anti Anna Wahlgren men mamma gav mig en bok hon skrev för något år sedan och börjat bli lite mer öppen för hennes metoder. Men jag är inte helt säker ännu.
Vad jag undrar, ni som använt er av henne sömnkur, hur lång tid tog det innan ert barn sov hela nätter? Hade ni honom i erat rum eller eget? Min pojke är förkyld och hostar och så nu, så tänkte vänta tills han blivit frisk, men han har förkylningsastma och jag vet att de kommer bli ett gäng jobbiga nätter nu i vinter, är det onödigt för mig börja med hennes metoder då han ändå kommer att bli väckt av sin hosta?
Som det ser ut nu så har min pojke alltid somnat med antingen tutten eller nu flaskan i mun. Så han vaknar mellan 3-5 gånger/ natt och vill ha mat. Ibland så somnar han om genom att ja stryker honom på kinden. Det går 1-2 flaskor välling/natt om man bortser den han får på kvällen när han ska somna för natten.
Ni som ogillar Anna Wahlgrens metoder, ok - har ni några andra metoder som fungerat?
Ni som menar på att man ska vänta in tills barnet är redo behöver inte skriva något för era åsikter är jag inte intresserad av.