• Sjuttioåttan

Slemproppen har gått - hur lång tid tog det för er efter det?

Som rubriken säger För en timme sedan gick delar av min slempropp (går in i vecka 39 imorgon). Har en del sammandragningar men inte mer känningar än så. Vet att det inte behöver betyda att förlossningen är på g att starta utan att slemproppen kan gå flera veckor i förväg men kan ändå inte låta bli att hoppas. Är nyfiken på hur andra har haft det. Vad hände för er efter att slemproppen börjat lossna? Hur lång tid tog det tills barnet kom? Osv, osv..

• Svar på tråden Slemproppen har gått - hur lång tid tog det för er efter det?
  • Jezamine

En timma ungefär.

Avstängd tills vidare
  • karinmattsson

Det tog ungefär ett dygn för mig efter att slemproppen gick. Men det är nog väldigt olika.

• Förälskad

Gud va Alvin är lik sin pappa TS.

Jag ringde förlossningen och åkte in när slemproppen gick men då hade jag haft värkar i tre dygn.

• TantZ

Här kom det lite slem igår (torsdag), lite större klump idag..
    Hela natten + större delen av morgonen idag haft små, kort och intensiva förvärkar men inget som fått mig att tro att nu är det på g. Mår allmänt piss, myror i benen, kroppen domnar och känns som spagetti (antagligen av total sömnbrist i snart 2 mån). Skrikandes

Är beräknad om 6 dagar annars.. Men hoppas, hoppas, hoppas på  Baby i helgen..

• frk Carlsson

förlossning nr 1: då släppte den helt och hållet som en stor boll med blodblandat/brun i. då hade jag haft värkar i ca 1 dygn. 1 dygn senare föddes dottern på sin BF-dag

förlossning nr 2: började "rinna" slem på BF-dagen och det kom lite på pappret varje ggn jag gick på toa. genomskinligt. på BF+ 6 började det bli brunfärgat. sonen föddes på BF+8.

så för mig har det varit sammankopplat med att det kommit blod/bruna flytningar samtidigt.

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Sjuttioåttan

Ja, vi brukar få höra att Alvin är sin pappas kopia

Det verkar vara väldigt olika, precis som jag trodde. Här har inget mer hänt men jag fortsätter hoppas

Puffar för fler inlägg..

• dilemma01

Hela slemproppen lossnade kl 13.00 kl 18.00 åkte jag in för täta värkar kl 06.55 kom bebisen
    hade gått över 17 dagar :)

Svar på tråden Slemproppen har gått - hur lång tid tog det för er efter det?