Lek kompis till dottern ljuger hela tiden!!!!
Dottern är 5 år. Hon har en lek kompis här lite då och då som går på samma dagis, de är lika gamla.
Har märkt de senaste gångerna att denna flicka ljuger om något varje gång. Förra gången hon var sa hon att min dotter hade sagt jävla unge till henne. Detta är ord vi ALDRIG använder här hemma!
Frågade dottern vad som hade hänt och då sa hon att det var den andra flickan som hade sagt det till henne istället.
Idag sa flickan att min dotter hade rivit henne i ansiktet....sen helt plötsligt ändrade hon sig och sa att dottern hade slagit henne istället???
Detta är något vi aldrig gör här hemma o dottern varken slår eller rivs. Så jag tror helt enkelt inte på henne..då hon också ändrade sin lilla historia.
Däremot är det något den andra flickan gör så fort det är något som inte passar henne. Har själv sett henne bita sin lillebror i ansiktet, slå han och putta han,klämma han i en bildörr mm. Har också sett henne få värsta utbrott när mamman hämtar henne. Och jag vet att hemma hos dem så används det fula ord o skriks en hel del. Vet att flickan ofta åker i säng..är någon form av skamvrå då hon gjort fel. Något sånt har vi inte ens hos oss då vi ej har de problem med vår dotter.
Förra gången flickan var här så skulle jag köra hem henne. Bad båda två att plocka upp på rummet innan vi åkte. Efter en stund kommer dottern o säger att kompisen ej plockar upp utan bara sitter o leker. Går o kollar och då sitter hon på golvet och leker som ingenting. Sa till henne att plocka undan men det gör hon inte.Förklarar för henne att jag vill inte behöva ringa hennes mamma o förklara att vi kommer komma sent för att hon hjälper till att städa. Dottern plockan undan under hela tiden. Sen säger flickan: varför ska jag plocka undan? frågar om hon lekt med sakerna o tagit fram dem? svarar: ja det har jag. Då säger jag att då ska hon också plocka undan efter sig för så gör vi här hemma. Ändå sitter hon bara o glor rakt fram. Fick säga till henne flera gånger till att plocka undan innan hon gjorde det!!!!
Och jag är ingen godtrogen mamma som bara tror det bästa om min dotter. Men jag vet att hon varken använder fula ord eller slås av sig. För så gör vi helt enkelt inte här hemma. Dottern ville inte uttala orden jävla unge utan sa bara att kompisen hade sagt fula ord!!!
Förra gången pratade jag med mamman om att flickan ej hade velat plocka upp. Och då sa hon att det hade hon kunnat räkna med då hon aldrig vill göra det hemma heller. Utan det slutar alltid med att mamman gör det.
Var bara tvungen att gnälla av mig lite. Då jag tycker synd om min dotter när hon blir anklagad för allt möjligt av henne. Men för det mesta leker de snällt ihopa.