• Jen87

Irriterande vardagsproblem? sladdar som trasslar, knappar som lossnar, dragkedjor som fastnar...

Hej
    Jag går nu sista året på ett industritekniskt gymnasium och under detta år har vi ett stort uppfinnarprojekt som förhoppningsvis slutligen ska mynna ut i en förstaplats i gymnasie-SM i uppfinningar. Som ni då hör på namnet så ska vi uppfinna någonting, och för att kunna göra det behöver vi först och främst ett problem att lösa...

Är det någonting ni stör er på i vardagen, någonting ni tycker borde kunna ordnas på lättare och smidigare sätt? Till exempel sladdar som trasslar, knappar som lossnar, dragkedjor som fastnar... ja, vad vet jag!

Nu lägger vi vårt jopp i era händer och hoppas ni har mycket att klaga på! =)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Irriterande vardagsproblem? sladdar som trasslar, knappar som lossnar, dragkedjor som fastnar...
  • väntar o längtar

Nu du ska du få nåt att bita i!

Elkontakter:
    Försök sätta dit en helt vanlig telefonladdare (fast telefon) eller lampa eller vad som helst med en transformator OCH nånting i det andra uttaget. Jo tjena! Genast blev det bara ett uttag i dubbeluttaget. Sätt uttagen brevid varandra och inte över varandra är min idé.

Elsladdar:
    Måste de alltid ha FEL längd? Antingen är de för långa och man har en hel trädgårdsslang i en rul på golvet eller så räcker inte sladden från prylen till uttaget och då måste man sätta dit en sladdförlängare och hur snygga är dom? Kan inte sladdarna vara lite stretchiga?

Plastkassar på ICA/Konsum/liknande:
    Kan de inte vara tillräckligt slitstarka så att de tål ett mjölkpaketshörn så att de går att använda som soppåse? Nu är man ju dubbel miljöbov när man först köper en plastkasse och sen inte kan återanvända den!

Kommer säkert på flera saker och återkommer här i tråden...

• Jen87

Ska begrunda och klura lite... Jag återkommer om vi kommer på någon lösning.
    Tack ska du ha!

Någon annan som vill klaga lite?

Svar på tråden Irriterande vardagsproblem? sladdar som trasslar, knappar som lossnar, dragkedjor som fastnar...