• NovasM

är det ok att ta med sig barnet när man ska festa??

Jag känner ett par som nyligen blivit tvåbarnsföräldrar. Deras ena dotter är 1 ½ år, den andra 2 månader. De studerar inte längre, men är gärna med på nollningen (på universitetsnivå). För er som inte vet så innebär det att studenterna leker lekar och dricker konstant från morgon till läggdags. Är det rimligt eller ok att ha med sig dessa två små barn, och att de är med hela dagen?? De kommer också turas om att dricka varannan dag. Så, en av dem kommer förmodligen att vara full, i alla fall onykter, större delen av dagen. Är detta ok, tycker ni? Jag är bara väldigt nyfiken:)

• Svar på tråden är det ok att ta med sig barnet när man ska festa??
  • La Lola

Ska de bli jättefulla?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • NovasM

Ingen aning. Risken finns väl i alla fall att den ena föräldern blir det skulle jag tro. Men, alla deras vänner och alla som är runtomkring dem kommer ju vara det. Och det är utomhus i en stor park så det är mycket skrik, stoj och fylla generellt sett..

• hysteria

Nej jag tycker inte det. Om det TVUNGET ska dit borde ialla fall den ena föräldern hålla sig nykter.
    Jag hade skaffat barnvakt/inte åkt dit.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Mika86

nja lite tveksamt.

Visst evet inte hur pass mogna människor det kommer dit men för min del känns såna fester lite väl mycket eller vad man ska säga, många som bli jätte fulla o opassande inför barn.

Föräldrarna i fråga kan ju va lite halvfulla bara kanske men ändå "normala" inför barnen men alla andra, känns väldgt osäkert tycker jag.

• knäppisen

Jag hade aldrig tagit med mina barn till en nollning. Det är i mina ögon ingen bra plats för små barn. Och det är oavsett om föräldern är nykter eller inte.

• NovasM

Jag håller helt med er om detta, jag tycker inte riktigt att det passar sig heller..Jag var vän med paret förut, och jag nämnde detta för kvinnan, som är 21. Hon blev väldigt arg på mig för det och vi är inte vänner längre idag. Folket som kommer att befinna sig där är mellan 20-30 år ungefär. Jag vet dessutom att de bara tar med barnen för att visa upp dem så mycket som möjligt. De har tagit med barnen till studentpuben flera gånger där det också befinner sig ett antal onyktra människor i en instängd källarlokal. Hon skriver dessutom att hon vill att det ska ordnas kvällar då hon kan träffa sina vänner och visa upp barnet. Jag förstår att man är stolt över sitt barn, men det finns ju rätt och fel tillfällen kanske....

• Blablabla

Jag tycker det är ok. Du skriver ju också att de ska dricka varanan dag, då har den andra kontroll över barnen ju, så jag förstår inte problemet ?????

Min första tanke var, kul med föräldrar som inte tappar sitt sociala liv & blir tråkiga!!!

• myran82

Nej. Jag tycker inte att barn hör hemma på tillställningar med alkohol.

Vi har varit på 2 fester sen vår son föddes för 4 månader sedan. Den ena var en 30-årsfest och då hade vi barnvakt eftersom vi visste att det skulle komma mycket folk samt serveras alkohol (dels så vill vi inte ha sonen bland onykra och sen blir han stressad & mår inte bra bland mycket folk)
    .På en 25-årsfest var sonen med men jag åkte hem med honom innan alkoholen började serveras "på riktigt" och där var det inte mycket folk heller under middagen.

• mammasgullar

Tycker inte det låter bra alls då det är mer än vad 2 barn ska behöva se.
    Skulle jag få reda på att mina föräldrar inte ens kunde ta det lugnt och vara hemma under mina första år skulle jag bli riktigt besviken på dom.

Svar på tråden är det ok att ta med sig barnet när man ska festa??