Lindreas skrev 2010-08-08 13:23:28 följande:
Men stopp nu. Om man inte VET att det är sprickor så ska man ju inte behandla sig mot det! Dessutom, om man enbart blöder när man bajsar, inte annars, så är det ju mer troligt att blodet kommer någonannanstans ifrån, sprickor slutar ju inte blöda sekunden man torkar sig, alltså kan man se spår av blod i trosorna/kalsongerna.
Ts ska gå till vårdcentralen i veckan, vilket är BRA.
nä inte stopp! för mina små sprickor gör det, kommer lite strimmor på papperet ibland när jag torkar mig, vet att det är sprickor precis i öppningen för jag ser dem med en spegel och jag har aldrig nåt spår av blod i mina trosor!
har gjort en massa undersökningar, både på VC och koloskopi, massa blodprover, avföringsprover mm mm och inget fel hiitades! (men jag gjorde inte alla dessa undersökningar bara pga blodet utan pga mina magproblem) IBS har jag...
men iaf, testa med en sån receptfri salva, finns några olika att välja mellan. Cancer får du inte på 2 veckor, om det nu är det som oroar dig, är ju såklart inte det till 99% lovar jag.
Men gör som du själv känner, som din magkänsla säger! är du mkt orolig så ska du söka VC.
Jag är en mkt orolig person, så jag söker för allt!! Direkt!! men man ska nog tänka efter lite realistiskt med....
kolla med en spegel och tryck lite och se om det kommer fram nåt blod.
Är bloder rött är det färskt blod och mest troligt en spricka. Är blodet mörkt, tjockt kommer det från längre upp i tarmen.
Mina sprickor är så små att de slutar blöda typ driekt. kommer inte varje gång utan tex om jag är hård i magen eller bajsat väldigt många ggr en dag!
Eller ring 1177 så kan de råda dig!