Jag blöder när jag bajsar!!!
När det varit så kort tid är det säkert bara nån spricka.
Men fortsätter det ska du givetvis gå till dr.
När det varit så kort tid är det säkert bara nån spricka.
Men fortsätter det ska du givetvis gå till dr.
När jag haft sprickor har det enbart kommit blod vid toabesök.
Glöm inte bort att det ser ut att vara mycket mer än vad det är. Ett par droppar kan färga hela toan röd.
När det pågått flera dagar ska du TS givetvis kontakta vården för att få rätt behandling och stilla din oro. Oavsätt vad det är.
Jag är ingen dr. och ingen expert, utan har endast mina egna tarmbesvär att gå till. När det är klarrött har det kommit det nerifrån och det har spruckit lite. kommer då endast vid avföring. Tarmen har ju inga känselnerver och du känner då ingen smärta.
När det har varit något som blöder högre upp har blodet varit blandat med avföringen. Allt blandas ju ihop där inne och åker inte var för sig så att säga.
Om det är något som fortsatt blöda har det kommit även klumpar av blod och då har det även gjort ont.
Vi har ju en slutmuskel där bak, den stänger till så det är ju inget som rinner ut mellan toabesöken. Av de tarmsjuka jag har kontakt med som periodvis blöder rikligt, så pass att blodvärdena blir kassa blöder också bara vid avföring och inte hela tiden. Kroppen än tillräckligt finurligt byggd för att hålla tätt..