Inlägg från: Anonym ("jag igen") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("jag igen")

Jag blöder när jag bajsar!!!

Anonym skrev 2010-08-08 14:21:47 följande:
    Svarar på lite frågor på samma gång.

Jag har inte haft/har feber. Mår som vanligt, har inte varit extra hård eller lös heller. Gått på toaletten precis som vanligt. Inte ont i magen eller någon annanstans.

Om det vore en spricka borde det blöda litegrann och hela tiden, men här är det som om jag torkar mig när jag har mens. Efter att jag torkat mig är det helt borta. Blodet är inte blandat med avföringen, den ser helt normal ut. Om man kikar ner i toaletten efter besöket så ser det ut som om att det runnit blod i samband med att man bajsade, det är alltså inte blandat.

Googlade på Ulcerös kolit.Det känns inte riktigt som om dessa symptom stämmer, men vem vet? Det får jag i alla fall reda på när jag kollar upp det.
    Låter helt klart som en spricka! sen ser blodet ut att vara mer än det är när det kommer i vatten, flyter ut lixom.
  • Anonym ("jag igen")
    Lindreas skrev 2010-08-09 14:32:03 följande:
    Mm. Men om du hade läst allt ts skrivit så hade du nog kanske förstått att det inte rör sig om några strimmor på pappret.

Men det är jättebra att du kan sätta diagnoser över nätet, med enbart knapphändig information och utan undersökning. Att enbart utgå från sig själv och sina erfarenheter fungerar inte alltid. Och självklart är det ingen som kommer få cancer av att använda en salva ett par veckor, men om det är ganska självklart att det inte är sprickor det handlar om så är det väl för sjutton bättre att söka sig till vården som har kompetens nog att avgöra vad som är vad.

Ts, det låter bra att du inte mår dåligt, men ta till dig "sjuksyrrans" råd, de låter vettiga! :)
    Jag säger bara att jag har varit hos en massa olika läkare och gjort all världens undersökningar, misstänkt crohns mm mm och säger att det oftast inte handlar om cancer, speciellt inte om man är ung. det är så himla vanligt med sprickor och hemorojder. men såklart ska det kollas upp om det fortsätter i flera veckor!! säger inte nej om det, men man ska inte överdriva.
    Och såklart får min inte cancer av salva!! det har jag aldrig sagt!  sa bara att man kan testa med salva först och se om sprickorna försvinner.
    Mina sprickor ger inte bara "strimmor" utan det kan komma mkt blod ibland, och rinna ner i toan. det sa läkaren med, inte helt ovanligt! man spricker lätt "där nere" eftersom blodkärlen där är så ytliga.

Men TS, du känner bäst själv! det gör man alltid!
    Lycka till
  • Anonym ("jag igen")
    Starkast skrev 2010-08-09 15:54:53 följande:
    Om du menar mig, så svarade jag på ett inlägg som inte rörde TS.
    Mitt svar var att eftersom den personen blödit till och från under LÄNGRE TID kunde det vara allt från Hemorojder till Cancer.
    Det inlägget rörde med andra ord inte ens TS.

Och jag håller med vem det nu var som skrev att man inte ska överdriva.
    Att blöda ett par dagar är inget konstigt. Något som säkert händer de flesta nån gång under sitt liv.
    Vad tror du f.ö att dr. gör? Efter så kort tid och utan andra symptom ordineras med största sannorlikhet en salva.
    Ja precis, testa en salva kommer han säga! och därför är det ju så onödiga pengar att slänga ut på ett besök, 200-300 spänn och sen tack och hej!
    så TS testa en salva i några veckor, kvarstår symtomen/problemet så gå då till VC. eller om du känner dig sjuk, feber, ja du känner ju om du inte mår som man ska
  • Anonym ("jag igen")
    Anonym skrev 2010-08-09 20:57:48 följande:
    Hejsan igen och tack för alla dessa svar ja fått!
    Efter att jag skrev det sista inlägget har jag slutat blöda! Får se om det har slutat helt eller om det dyker upp igen. Förhoppningsvis handlade det om en spricka eller så, men om det återkommer ska jag kolla upp det. Känns ju inte som om att det är någon idé att göra det nu när det inte blöder längre, eller ja, inte har kommit blod idag.

Skönt! men köp en salva på apoteket och smörj 2 veckor och hoppas på att sprickan läker iho, bra att göra nu när det slutat blöda för då kanske det läker snabbare.
Svar på tråden Jag blöder när jag bajsar!!!