• Anonym

hur sen kan din mens vara?

går här o otåligt väntar på min mens.
    den är nu 2 veckor sen.
    har tagit 2 grav test. ett på beräknad mens, och ett senare.
    det visar båda negativt.

men var fan är mensen då?

hur sen kan den va utan att man är gravid?
    har aldrig haft sen mens någonsin. förutom när jag va gravid.

hur har det varit för dig?

kramar

• Svar på tråden hur sen kan din mens vara?
  • Anonym (E)

Har inte haft mens på 4-5 månader? Småblödigt lite ibland, men bara någon dag och sen är det slut igen. Är inte gravid. Har alltid haft oregelbunden mens och det är otrooooligt jobbigt. Normalviktig, inte spec stressad eller nått sånt. Förstår inte varför den inte kommer... Hoppas den kommer snart eller att du får ett plus på stickan

• snuffsan91

har ingen mens nu för att jag är gravid men när jag hade det kunde den hoppa över en månad.

• Anonym (linda)

Det beror ju på orsaken. Är du stressad kan den hoppa över en eller flera månader. Anorexia gör att mensen försvinner tills kroppen är stark nog igen att ha ägglossning/mens. En resa gör att mensen kan hoppa över. Finns massor av orsaker till varför den kan försvinna. Graviditet är bara en.

En sak bara
    Du kanske inte anser att du är stressad, men kroppen kanske tycker det.

• Anonym

jag tycker det bara är så konstigt, för min mens har aldrig varit rubbad, aldrig någonsin. en dag hit eller dit ungefär.

men jag kan väl inte vara gravid? då borde det ju vara plus på stickan kan jag tycka.

jag känner mig inte stressad. men som du sist skrev, kroppen kanske tycker det.

anorexi har jag absolut inte!

• MammaMiia88

plussade inte förens bim+14 med andra, även fast jag testade flera gånger innan den dagen..typ bim+3, bim+6,bim+8 osv...inte förens +14 blev de två streck:P....så testa igen

• Anonym

men att det kan vara så liksom. det borde ju rent kroppsligt komma vid bim?
    men allt kanske beror på när man har ägglossning?

• lavli

Jag har PCO och mens var tredje månad vilket är skit irriterande för den kommer inte samma tid på månaden så jag kan vara vart som helst när fröken röd dycker upp..

• Anonym
    lavli skrev 2010-08-07 23:37:37 följande:

Jag har PCO och mens var tredje månad vilket är skit irriterande för den kommer inte samma tid på månaden så jag kan vara vart som helst när fröken röd dycker upp..

men gud så jobbigt!!! inga för-symptom eller nåt?

alltid beredskap då? :=)

• Kaosmamma

Jag är på bim + 6 nu, ingen mens inget plus.. Har aldrig hoppat över en månad eller fått sen mens.. Så jag står lite i stampar jag med..

Lever hälsosamt, inte särskilt stressad som jag vet iaf o varken överviktig eller anorektisk..

Hmmm...

• lavli

Kan få symptom en vecka innan så efter det så är det alla skydd som finns i väskan för det är ju ingen vanlig liten blödning nej då nej då utan jag blöder för 3-4 kvinnor på samma gång..

• Anonym
    Kaosmamma skrev 2010-08-07 23:42:32 följande:
    Jag är på bim + 6 nu, ingen mens inget plus.. Har aldrig hoppat över en månad eller fått sen mens.. Så jag står lite i stampar jag med..

Lever hälsosamt, inte särskilt stressad som jag vet iaf o varken överviktig eller anorektisk..

Hmmm...
    vet hur det känns!
    va e den jäkeln liksom?
    hoppas du på plus?

vill ju bara veta så jag kan tänka klart!
  • Kaosmamma

Anonym: ja jag hoppas på plus, men tro inte jag får det. Testade senast idag.. Men vill ha mensen så vi kan försöka igen..

Du då? Vill du ha plus?

Märkligt ändå.. Varför upphåll nu för? Vill veta varför den inte kommer.. Känner inte ens att den är på g..

• Anonym

jag har inga känningar alls. förutom att det börja lukta lite fisk för 2 veckor sen (vilket brukar va ett tecken att min mens är på g om några dagar) men nej ingentingn ännu.

jag har alltid haft regelbunden mens. plus minus en dag kanske.

alltså, vi vill ju bara veta. blir det så blir det.

har en dotter redan, och vi vill gärna ha ett syskon. men såhär snart? hm.. :)

• Kaosmamma

Anonym: hur gammal är er dotter? Jag har hyffsat täta barn :)

Ja vi får de.. En dag borde ju mensen komma.. Eller ett plus men har då svårt att tro att jag skulle plussa sent när jag inte gjort det innan..

• Anonym

jag har ju också plussat innan BIM annars.

våran dotter är 9 månader i övermorgon.

kan ägglossningen ha blivit rubbad? o så på det viset kommer plusset senare?

ex. man har ägglossning typ närmare en vecka innan mens. då kanske det inte ger utslag direkt.?

• Kaosmamma

Jag har aldrig plussat innan bim, men på bim dagen i sen några dagar efter.

Oki, men vill ni så kör. Mitt första barn blev storebror när han var 13 månader, så jag blev gravid när han var 4 månader :)

Har faktiskt ingen aning om såna saker :p men absolut tror jag att ens balans med äl o mens kan bli rubbat.. Ovant första gången bara..

• Anonym

Har haft regelbunden mens varje månad sen jag var 14 (är 31) och mensen har hoppat över en månad EN gång. Har ingen aning om varför. Var typ 18 då och levde som vanligt. Månaden därpå kom den punktligt som dn ska.
    Menar att det kan hända även om det inte hänt tidigare.

Annars kan du ju plussa sent helt enkelt. Har en väninna som aldrig plusade utan efter x antal läkarbesök insåg de att hon var gravid trots negativa test. Hon var då i månad 4.

Svar på tråden hur sen kan din mens vara?