Proveramens + Pergostart!
Hej! nu har jag inte PCO men känner så igen mig i allt ni skriver!! jsg är själv 20 och när vi försökte bli gravida sist så va jag nyss fyllda 17 och slutade med p-piller. månaderna gick och inget hände,, bokade tid för utredning efter det gått 1 år och fick inte komma in förrens efter 8 månader,, mest pga av min ålder, va 18 då och hann fylla 19 när vi kom in. kände inte att vi fick den hjälpen vi behövde,, dom tog knappt några prover och fick ingen spolning av äggledarna gjord och fick bara höra att allt va bra och att vi inte skulle få nå hjäpl av gyn utan blev (efter mkt tjat) remmiterade vidare för hjäp. då hade det redan hunnit gå 2 år av försökandet. jag tog saken i egna händer och tog pergotime själv (fick av en vän) men blev inte gravid den månaden. däremot så +ssade jag månaden efter så jag tror verkligen att pergo satte igång/förstärkte min ägglossning!!
nu försöker vi med syskon och det tar sig inte heller,, började i mars då jag fick mensen efter förlossningen. Beställde hem tabletter som är samma som pergo och hoppas på + igen med hjälp av dom! Så hade varit roligt att följas åt! känner inga unga tjejer som har svårt att bli gravida så hoppas det är ok?
lycka till tjejer och hoppas ni får era efterlägtade + snart!! kram