Inlägg från: sweetgirl89 |Visa alla inlägg
  • sweetgirl89

Proveramens + Pergostart!

Hej! nu har jag inte PCO men känner så igen mig i allt ni skriver!! jsg är själv 20 och när vi försökte bli gravida sist så va jag nyss fyllda 17 och slutade med p-piller. månaderna gick och inget hände,, bokade tid för utredning efter det gått 1 år och fick inte komma in förrens efter 8 månader,, mest pga av min ålder, va 18 då och hann fylla 19 när vi kom in. kände inte att vi fick den hjälpen vi behövde,, dom tog knappt några prover och fick ingen spolning av äggledarna gjord och fick bara höra att allt va bra och att vi inte skulle få nå hjäpl av gyn utan blev (efter mkt tjat) remmiterade vidare för hjäp. då hade det redan hunnit gå 2 år av försökandet. jag tog saken i egna händer och tog pergotime själv (fick av en vän) men blev inte gravid den månaden. däremot så +ssade jag månaden efter så jag tror verkligen att pergo satte igång/förstärkte min ägglossning!!

nu försöker vi med syskon och det tar sig inte heller,, började i mars då jag fick mensen efter förlossningen. Beställde hem tabletter som är samma som pergo och hoppas på + igen med hjälp av dom! Så hade varit roligt att följas åt! känner inga unga tjejer som har svårt att bli gravida så hoppas det är ok?
    lycka till tjejer och hoppas ni får era efterlägtade + snart!! kram

♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2010-08-17 10:42:43 följande:
    Måste först och främst gratulera till att du lyckades bli gravid och få en dotter! :)
    Visst är det jobbigt när man längtar och få höra att man är "väl ung" för att bli mamma?! Fruktansvärt!

Har du beställt hem tabletter som är likvärdiga med Pergotime? Behöver du inte ha recept för att få såna mediciner? Och läkarkontroller?
    Här är dom jättenoga med sånt, eftersom risken för flerbörd ökar och dom vill ha koll på äggen.
    Men det kanske är olika.

Hoppas att du får + snart igen! :)
    Tack så mkt!! Vet inte varför man ska få så konstiga blickar och kommentarer av sjuksköterskorna bara för man är yngre än genomsnittet som söker hjälp!

Där jag beställde så fick jag beskriva mina problem och fylla i typ hälsodeklaration, sen skickas det vidare till en läkare som godkänner och skriver ut recept som skickas till apoteket och sedan hem till en.
    Sen är det inte rutin på VUL med pergo förrens man tar 2 tabletter. hoppas det besvara dina frågor!

hoppas ni oxå får +!! låter ju lovande med ÄB på VULet!! kram
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 17:55:41 följande:
    Jag tror jag vet vilken sida du köpt från! DET ÄR INTE BRA! Inte alls bra! Ät inte tabletterna! Det är visst Rutin med VUL även om man bara tar 1 tablett!
    Gå till en vettig läkare istället för att beställa på nätet!
    Vart bor du?
    oki, tack för svaret!! jag kan ju ringa till samma gyn som gjorde utredningen förra vintern och fråga,, har funderat på det ett tag tills jag blev tipsad om sidan som sagt.. men sist åt jag ju pergo 1 tablett dag 5-9 utan läkare eller VUL och det blev ju + sen? har bara inget större förtroende för läkarna sen sist..
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 18:09:26 följande:
    Nej, men det är inte värt de. Du vet inte vad de stoppar i pillerna! Det är inga bra grejer. Du kan riskera att kroppen tar permanent skada av pillerna. Ät dem inte.
    Vart bor du ngnstnans? Bor du nära gbg tycker jag att du ska ringa Lundby gynmottagning 031-657134.
    Lycka till och täääääännnk dig för!
    gömde svara visst, bor i vårgårda :) så har inte långt till gbg. gjorde könsUL i gbg i höstas:) tack för nummret!! ska ringa dit! vet du när dom har telefon tid? Kram
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 18:33:10 följande:
    teltid 07:30-11:00 tror jag, kan vara 10:30.
    När jag ringde dit så fick jag en tid bara några dagar senare och provera och pergo vid första besöket. MEN jag har ju PCO och om du itne har det så vet jag ju inte vad dom säger.
    Där kan dom ju i vilket fall remittera dig till ivf om det behövs!
    Lycka till!
    tack! hoppas inte det behövs ivf och att det räcker med pergo! får gå upp tidigt imorn och ringa både dit och alingsås så får se vad dom säger! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89

ringde min gynmottagning som gjorde utredningen sist och dom hjälper inte mig förrens vi försökt i 1 år igen dvs i mars nästa år :( vem orkar vänta 7 månader till?? sen ringde ag ite lundby för jag koer nog inte hitta dit. men ska försöka ringa gyn i 5ans hus för dom öppnar på måndag.. dit hittar jag iaf ;) gjorde tidigt VUL där i juni förra året, får se om dom hjälper. finns det fler gyn nära tågstationen som är inte svåra att hitta? vill inte krångla til det efterso Elina måste följa med dit sen.

♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-18 12:14:58 följande:
    Hmm, jag tycker ändå att du ska satsa på att ringa lundby, om du har bevisat något fel på dig så har du rätt till hjälp innan du försökt ett år!
    det är det som är problemet,, dom hittade inget fel på varken mig eller killen sist.. men eftersom vi hade försökt i över 2 år så då går man vidare med andra behandlingar... Men dom gjorde en väldigt slarvig utredning av mig vad jag har förstått nu efter att ha pratat med så många andra. fick bara ett VUL och sen några blodprover på en och samma dag jag va där och sen inget mer. själv tror jag att jag har svag ägglossning. har aldrig ens fått  tidig missfall eller nåt annat tecken på graviditet förrens efter pergo.. och det borde väll man få efter 2 år av oskyddat sex med kille som har normal sperma? Drömmer
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-18 23:08:06 följande:

Boka tid till VUL och säg rakt ut att di tror att det är pco, eller har dom sagt att det inte är det?

ingen aning faktiskt,, fick som sagt inte veta knappt nåt alls! bara att det va lätt att se mina äggstockar och att allt såg bra ut enligt henne som gjorde VUL,, dock så såg hon nån cysta eller nåt som hon sa försvinner av sig hjälv

ska ringa till den andra gyn i gbg på måndag då dom öppnar och se vad dom säger,, det är ju privat iaf så det borde va lättare att få hjälp där än via landstinget
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-19 15:25:09 följande:
    Tack, ja det känns verkligen. Killen kompis fick barn för bara några veckor sen och de började ju samtigigt som oss så vi borde också fått en bebios nu tycker man.
    Det västa vär härom dan när en kompis, som vet att jag har svårt att bli gravid, skrev till mig på msn och berättade hur jobbigt det var att vara gravid och undrade hur fan jag vilja bli gravid. Sen skrev hon: Jag kommer stolt att gå in och göra abort i morgon, alla är inte som dig, jag vill itne ha barn.
    Nehe, MEN VARFÖR BERÄTTAR DU DETTA FÖR MIG DÅ? NÄR DU SKA GÖRA ABORT!
    Usch, blir så trött.

Ägglossningstesten visar itne positivt än så jag känenr att det inte kommer att bli någon bebis. Och jag kommer inte kunna börja med nästa provera kur förrän om 4 v. Dvs ingen pergo fören om 6 veckor vilket betyder ingen ägglossning fören om tidigast 8 v.
    BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
    usch vad jobbigt:( lider med dig!!
    jag har 3 nära kompisar som gjorde abort under tiden vi försökte så hann 3 st bi gravida och få barn + att dom antingen hann få 1 till barn eller va höggravida innan jag fick Elina :(
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89

åå vad jag hoppas att det tar sig för er nu!! ade varit underbart!

själv väntar jag på mensen som lyser med sin frånvaro,, så jobbigt att den har blivit så oregelbunden nu..:(

♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!