Matematik skrev 2010-08-12 21:20:41 följande:
Ja, det känns faktiskt bra att det finns ett nästa steg. Mycket lugnande när allt känns piss.
Jag blir 18 i november min pojkvän 29 och det är inte så att jag vaknade upp en dag och vill ha barn, detta var ett väl genomtänkt beslut, vi har ett boende och vi klarar oss ekonomiskt. Vi känner att vi vill ha barn nu :)
Jag vet både mammor som är 16 och 30 som är dåliga, och minst liika många bra! Åldern ÄR bara en siffra !
Det värsta jag tyckte var att den första läkaren sa inte bara att hon tyckte jag var för ung utan hon kunde också påverka, och gjorde det!
Men men nu ska vi inte älta ! Nu ska vi se frammåt och HOPPAS HOPPAS HOPPAS! :)
När du ägglossade med pergon, kände du ngt då, t.ex magont eller ngt?
Igår hade jag väldigt ont i ena bröstet, men det har avtagit lite idag. Vet inte vad jag ska tro innan VUL men känns som om jag borde ha väldans ont i magen!
Ja, åldern är bara en siffra! Håller med dig fullständigt!
Jag och min sambo är båda 23 år.
När jag ägglossat med hjälp av Pergo så har jag känt att det gör ont i magen och så.
Inga jättetydliga tecken, man vet ju ungefär vilka dagar den kommer att ske, för det ser ju läkarn på VUL.
Att det spänner och gör ont i brösten kan vara ett ägglossningssymtom, och också ett menssymtom... Jag har det både före ägglossning och mens... Så svårt när symtomen är så lika! :/
Ägglossning brukar ju ske ca 14 dagar efter att man slutade med Pergotime.
Till exempel så såg min cykel ut såhär första gången jag åt Pergo:
Fick mens, åt Pergotime cykeldag 5-9.
Var på VUL dag 11, då var ett ägg 12 mm, min läkare säger att jag ska ha samlag fyra dagar framåt.
Alltså sker ägglossningen någon gång mellan dag 14-16 i cykeln. Om man räknar att ägget väger ca 2 mm/dag.
Jag blev ju inte gravid, så dag 29 fick jag mens. Och sen började det om, Pergotime dag 5-9 osv.
Så om du inte har ont i magen, så behöver du inte oroa dig än, det är lite tidigt för ägglossning än sålänge :)