• Gudmorsan90

Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk

2003 så var min mamma hos en spårtant och spårtanten hade sagt till min mamma att jag kommer att bli syns när jag blir vuxen/äldre. då var jag 13 år och nu är jag 20 år. jag har inte märkt något speciellt, bara att jag drömmer i förväg men har hört att det är vanligt. drömt att jag varit i en skog och sen några dagar efteråt så är jag i samma skog som jag var i drömmen. har drömt att någon har sagt något till mig och sen säger någon det till mig i verkligeheten, som personen sa i drömmen. vet inte vad jag vill med denna tråd. tycker bara att det är coolt

• Svar på tråden Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk
  • Solstrål82
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-08 18:41:02 följande:
    Saker blir inte mer sanna för att man skriker ut det och sliter ut knapparna på tangentbordet.
    Jo då!
  • Kelly1994

hehe, det går inte att diskutera sånt här med folk överhuvudtaget, speciellt inte över internet där folk skiter i att det är en annan människa som lika gärna skulle kunna vara deras syster som skriver.

Jag tror tillexempel inte på gud. Eller föresten, gud FINNS INTE, och det vet jag. Jag tycker det är lite knäppt att tro på gud och jesus då det är samma sak som att tro på ernhörningar som bajsar glitter. Bibeln är en tråkig och konstig saga där det står väldigt många saker som är FEL. Så om han skulle finnas så är han endast ond. :)

Sådant går inte att skriva på internet för man blir väl nästan mordhotad. Men tycker det är intressant, och passar i detta inlägg då jag ser hur skeptiska många är.

• Kelly1994
    Tonx skrev 2010-08-08 19:03:23 följande:
    Resultat? Seriöst så är jag inte speciellt intresserad av att göra nåt av mina "syner", och jag känner inget behov av att bevisa något heller, det är upp till var och en vad man tror. Jag förstår ju att folk som inte kan se är skeptiska, men det är liksom inte riktigt mitt problem.
    Och vad gäller mig själv så ser jag spöken, och förutom att de är rätt trevligt sällskap när man är ensam så bryr jag mig inte om dom och tänker aldrig på det.
    Usch usch usch vad otäckt :'O Blir livrädd och får sysningar när jag läser det där sista. Fyfan vad läskigt och äckligt :(
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Solstrål82 skrev 2010-08-08 22:17:24 följande:
    Jo då!
    Nej, faktiskt inte. Detsamma gäller för antalet gånger man säger något, det förändrar inte sanningshalten i uttalandet även om många verkar tro det.

Andra saker som många tror påverkar sanningshalten är:

Säga att man är kränkt
    Hävda personlig tro
    "Det fungerade för min farmors systers drängs systerdotter"
    "Du är skeptisk och kan därför inte se"
    We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers. - Carl Sagan
  • Hugful80
    Solstrål82 skrev 2010-08-08 17:19:48 följande:
    JO DET FINNS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vad har du för bevis?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Solstrål82
    Hugful80 skrev 2010-08-09 11:09:36 följande:
    Vad har du för bevis?
    Behöver jag beviser nåt för dig? Jag har mina egna bevis och upplevelse.
    Synd att ni är så trångsynta.
    Men det beror nog på att ni inte har så mycket erfarenhet här på jorden. Ni kanske blev fött för första gången.
    Så är det, och då är man väldigt sluten.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Solstrål82 skrev 2010-08-09 11:34:03 följande:
    Men det beror nog på att ni inte har så mycket erfarenhet här på jorden. Ni kanske blev fött för första gången.
    Jaså, så är det?

Menar du att vi bara ska acceptera att det är så för att du säger att det är på det viset?
    We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers. - Carl Sagan
  • Solstrål82
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-09 10:28:33 följande:
    Nej, faktiskt inte. Detsamma gäller för antalet gånger man säger något, det förändrar inte sanningshalten i uttalandet även om många verkar tro det.

Andra saker som många tror påverkar sanningshalten är:

Säga att man är kränkt
    Hävda personlig tro
    "Det fungerade för min farmors systers drängs systerdotter"
    "Du är skeptisk och kan därför inte se"
    Samma gälller dig när du upprepa dig *lol*
    Men JAG VET vad jag själv har upplevt och vad jag kan..så det finns ingen i hela världen som kan ändrar det, särskillt inte såna som säger att det inte finns.
  • La Lola
    Solstrål82 skrev 2010-08-09 11:34:03 följande:
    Men är det inte bara att acceptera att alla inte tror på sånt där?!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tonx
    Kelly1994 skrev 2010-08-09 01:03:05 följande:
    Usch usch usch vad otäckt :'O Blir livrädd och får sysningar när jag läser det där sista. Fyfan vad läskigt och äckligt :(
    Läskigt? Tyck inte det För mig har det alltid, alltid varit så och jag känner inget ont från dom.
    Jag har ett spöke hemma, innan jag förstod att det var det så misstog jag henne för mitt ena barn, för hon är i precis den storleken.
Svar på tråden Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk