• Gudmorsan90

Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk

2003 så var min mamma hos en spårtant och spårtanten hade sagt till min mamma att jag kommer att bli syns när jag blir vuxen/äldre. då var jag 13 år och nu är jag 20 år. jag har inte märkt något speciellt, bara att jag drömmer i förväg men har hört att det är vanligt. drömt att jag varit i en skog och sen några dagar efteråt så är jag i samma skog som jag var i drömmen. har drömt att någon har sagt något till mig och sen säger någon det till mig i verkligeheten, som personen sa i drömmen. vet inte vad jag vill med denna tråd. tycker bara att det är coolt

• Svar på tråden Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk
  • Kelly1994

Det är ju supercoolt :D

• R Franklin
    Gudmorsan90 skrev 2010-08-07 00:41:52 följande:
    2003 så var min mamma hos en spårtant och spårtanten hade sagt till min mamma att jag kommer att bli syns när jag blir vuxen/äldre. då var jag 13 år och nu är jag 20 år. jag har inte märkt något speciellt, bara att jag drömmer i förväg men har hört att det är vanligt. drömt att jag varit i en skog och sen några dagar efteråt så är jag i samma skog som jag var i drömmen. har drömt att någon har sagt något till mig och sen säger någon det till mig i verkligeheten, som personen sa i drömmen. vet inte vad jag vill med denna tråd. tycker bara att det är coolt
    Dina sk "sammanträffande" beror på något som kallas för Confirmation Bias http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Verken spåtanten eller du är eller kommer att bli synska eftersom det inte finns några som är synska. Det sk spåtanter/medium ägnar sig år är bedrägeri, luredrejeri och utnyttjande av oskyldiga människor, ingenting annat.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Gudmorsan90

Hur kommer det då sig att mammas spåtant hade rätt om de flesta saker?

• Min lycka

Drömma om saker som sen händer,de har jag också varit med om.
    Eller känt på mig saker å ting.Jag e då inte synsk.

• Ferrari72
    att vara synsk är inget man blir, det är något man redan är..................
  • R Franklin
    Gudmorsan90 skrev 2010-08-07 23:54:50 följande:
    Än en gång så handlar det om confirmation bias. Finns det spåtanten sa inspelat, eller förlitar ni er enbart på minnet och upplevelsen?
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Hugful80
    drömt att jag varit i en skog och sen några dagar efteråt så är jag i samma skog som jag var i drömmen. har drömt att någon har sagt något till mig och sen säger någon det till mig i verkligeheten, som personen sa i drömmen.
    Och undermedvetet väljer du att komma ihåg de 10 gånger du drömt något och det senare inträffat men väljer att glömma bort de 1000 gånger det INTE inträffat. På så sätt rättfärdigar du din "synskhet".
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    Gudmorsan90 skrev 2010-08-07 23:54:50 följande:
    Lyckoträffar eller cold reading som alla "spåtanter" och andra kvacksalvare.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Solstrål82
    R Franklin skrev 2010-08-07 15:18:09 följande:
    Dina sk "sammanträffande" beror på något som kallas för Confirmation Bias en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Verken spåtanten eller du är eller kommer att bli synska eftersom det inte finns några som är synska. Det sk spåtanter/medium ägnar sig år är bedrägeri, luredrejeri och utnyttjande av oskyldiga människor, ingenting annat.
    Det är klart att det finns synska människor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Och ja det finns även folk som ger ut sig som om de kan se saker, fast de inte gör och känner pengar på det. Det är hemskt.
Svar på tråden Min mammas spåtant sa att jag kommer bli synsk