• Uppåt

Någon som har Skandias barnförsäkring?

Finns det någon här som har skandias försäkring och varför har ni i så fall valt den? jag väljer mellan trygg hansa och skandia, men skandia har inte en klumpsumma som utbetalning vid hög invaliditet och jag undrar om det är bra eller dåligt, de kör med månadsutbetalningar i stället. Kan inte bedöma vilket som är bäst.

• Svar på tråden Någon som har Skandias barnförsäkring?
  • Multignutten

Japp vi har den. Vi valde den eftersom den har "dolda fel", som jag kallar det. :) Vi har en tilläggsförsäkring som ger ersättning om sonen t ex skulle få cancer eller MS. Vi betalar 209 kr/ mån och då får vi ett skydd vi är nöjda med.

• karin76

Vi har den! Efter en ganska noggran jämförelse med bland andra Trygg hansa tyckte vi att Skandias helt enkelt hade bäst villkor. Har också hört många oberoende försäljare (agenter som säljer för fler bolag) som sagt att Skandias är mest förmånlig.  Vad gäller klumpsumma eller inte har jag dock ingen direkt erfarenhet.

• hysteria

Man får bara ut pengar för invidalidetet om man inte får pengar från annat håll, Som försäkringskassan,soc eller arbete. Hos trygghansa får du din klumpsumma sen är det klart.
    Jag har skandia till mina enbart för jag inte har fått tummen ur till att byta.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Stimorol81

Har också Skandias barnförsäkring och håller med ovanstående.
    Att Skandia har bäst villkor och täcker allt oberoende vad man råkar ut för eller om barnet blir inlagd
    på sjukhus.
    Samt att jag hade hembesök av en oberoende säljare av försäkringar som sa att Skandia var bäst.
    Alltså betydligt lättare att få ut pengar på deras försäkring om olyckan är framme eller om man har
    oturen att bli sjuk.

• Amorficlya

Jag har den på alla 3 barnen å sambon å mig. Jag tycker helt enkelt att den är bäst.
    De är snabba på utbetalningar också. Låg inne på sjukan med yngsta dottern i 1 vecka å permission i 1 vecka med tele kontakt dagligen. Och när dottern var frisk igen så skickade vi in papprena å 1½ vecka efter hade vi pengarna på kontot. Jag tycker om de jätte mycket haft de sen 2006 då första dottern kom..

Betalar 123:- per barn.. 

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Uppåt

Intressant att "oberoende" försäljare säger att en viss försäkring är bäst. De ska väl vara neutrala? j
    micro: jag ska kolla det där med ersättningen, har också för mig att jag hört det. Men konsumenternas f-byrå verkar tycka att den delen är bra för köparen, att man får en månatlig summa.
    Sk dolda fel, alltså medfödda sjukdomar antar jag, har ju även andra försäkringsbolag. En sak som skandia däremot skiljer sig på mot trygghansa är att de ersätter även för anorexi och bulimi för ek invaliditet, det gör inte trygg hansa som bara betalar ut ett engångsbelopp.

• Thez

Vi har skandia till våra 3 barn. Valde den till dottern för vi tyckte den var bra och sen har vi fortsatt med den. Har oxå hört av en säljare av olika försäkringar att skandia ska vara bäst....
    Men vi betalar 165:- / månad per barn

Mina barn betyder ALLT........
  • Ms M

Får man ersättning från dom om man har fått ärr som håller sig kvar x antal år efter dom uppkommit utan man sökt läkarvård?

Vad jag fattat det så får man ingen ersättning från trygg hansa för ärr om man inte sökt läkarevård för såret.. Är det samma med skandia?

• Uppåt

Men hallå alla ni som valt skandia och hört av säljare: varför tycker de då att skandia är bäst?

• hysteria
    Ms M skrev 2010-08-07 15:36:51 följande:

Får man ersättning från dom om man har fått ärr som håller sig kvar x antal år efter dom uppkommit utan man sökt läkarvård?

Vad jag fattat det så får man ingen ersättning från trygg hansa för ärr om man inte sökt läkarevård för såret.. Är det samma med skandia?

Tror att det är samma, vore ju konstigt om man kunde få ersättning för ett ärr som man fått även innan man hade försäkringen.
  • Ms M
    hysteria skrev 2010-08-07 19:39:33 följande:
    Tror att det är samma, vore ju konstigt om man kunde få ersättning för ett ärr som man fått även innan man hade försäkringen.
    men om man haft försäkring sen födseln så har man väl inte haft det sen innan?
  • Melisabeth

Anledningen att man inte får om man inte sökt läkarvård eller liknande är just för att man kanske kunde minimerat ärret om man fått vård. Dvs om man låter nått självläka blir det oftast värre än om man fått det sytt snyggt tex!

Fördelen med Skandias månadsutbetalning är att det kommer igång snabbare än om tex TH ska punga ut 1 miljon. Dvs att man får pengar "såklänge" med Skandia. Dvs när man är sjuk, och även om man blir "frisk" senare.

• hysteria
    Ms M skrev 2010-08-08 10:59:20 följande:
    men om man haft försäkring sen födseln så har man väl inte haft det sen innan?
    Jo men många har ju inte det, det ska ju vara samma villkor för alla.
  • Uppåt

Men även TH har månadsutbetalning fram till 30 år. Dessutom betydligt mer. Skandia drar dessutom av pengar om man får ersättning från annat håll så man bara får max 90 porcent av sin arbetsinkomst. Höde av någon där at man inte ska få för mycket.

Svar på tråden Någon som har Skandias barnförsäkring?