• Labolinn

Skydd för barnvagn förvarad utomhus?

Hej!

Är det någon som har någon idé för hur man bäst förvarar sin barnvagn utomhus utan att den blir förstörd? Vi har en trapp upp till vår lägenhet och det börjar bli väldigt jobbigt att släpa barnvagnen (superbra och stabila Brio) upp för trappen (utomhus). Men fram tills sonen är stor nog att sitta framåtvänd så får vi nog dras med den här vagnen då det inte verkar finnas några bra alternativ för barn som ska sitta bakåtvända. Så. Vi kan ställa in den under trappen, men det är fortfarande bara väldigt lite tak som skyddar.

Hur mår vagnen av att stå ute under regnskydd? Finns det något annat bra skydd man kan använda?

Tacksam för alla idéer!

• Svar på tråden Skydd för barnvagn förvarad utomhus?
  • TheMother

Ett regnskydd som är för grill kanske? :D
    Tänk på att oavsett vad ni skyddar med så kommer vagnen att bli fuktig, för det kryper ju alltid in...

Mamma till Anton 080920
  • brünnhilde

Jag hade nog inte förvarat "textildelen" av en vagn utom hus med tanke på mögelrisken. Jag vill inte ha ett allergibarn i onödan.

Kan ni inte koppla ut sitt/liggelen och ta med den in medan ni låter hjulen stå ute? Då behöver ni ju inte komplettera med något heller.

• Labolinn

Att ta in textildelen och lämna hjulen ute har vi funderat på och provat, men faktum är att den är så tung att det är mera ergonomiskt att dra upp hela vagnen än att bära upp sittdelen... :(

• brünnhilde

Usch, jag vet hur krångligt det kan vara. Vi flyttade av samma anledning.

• Labolinn

thalia: det lutar ditåt för vår del också. Suck...

Svar på tråden Skydd för barnvagn förvarad utomhus?