pco & lchf?
Jag har pco och har provat lchf vid några tillfällen och det komiska är att jag alltid har fått mens ca två veckor etter start så någon inverkan har det i alla fall.
Jag har pco och har provat lchf vid några tillfällen och det komiska är att jag alltid har fått mens ca två veckor etter start så någon inverkan har det i alla fall.
Jag har ätit lchf vid några perioder. Det går väldigt bra den första tiden men efter 2-3 veckor så blir jag grymt trött. Så trött att jag inte riktigt orkar hålla på. Jag försöker hitta en balans där jag undviker kolhydrater men ändå är pigg. Inte det lättaste när man är tokig i det som är sött och onyttigt. Men jag har märkt att under de år jag har försökt så äter jag mindre o mindre kolh i genomsnitt o suget har blivit mindre. Sedan har jag fått en regelbunden mens (för mig i alla fall) men jag tror inte jag har ägglossning jämt för det känner jag väldigt tydligt. (fick åka på akuten en gång
)
Även om jag inte planerar barn (har adop två) så är det verkligen skönt att ha en vettig cykel. För mig är det som om kroppen fassnar i PMS under flera månader, sötsug, ömma bröst, vätskeansamling mm
Skönt/Roligt att höra att det är fler som har samma erfarenhet som mig.