• ElinÖland

Underkjol till rockabilly?!

Behöver er hjälp!
    Vi ska ha rockabilly tema på jobbet snart och jag har hittat en prickig klänning som jag tänkte ha, men den behöver ha lite mer volym så då funderade jag på en underkjol...
    Problemet är dock att jag inte hittar någon, så, vet ni vart man kan få tag på en eller är det väldigt svårt att sy själv? Är urusel på att sy men kan ju inte ha rockabilly tema utan volym eller?! :)
    Tack på förhand! Trevlig kväll.

• Svar på tråden Underkjol till rockabilly?!
  • flixflax

det är väl både och? Rockabilly för mig är mest snäva kjolar och klänningar.

• Kontra

På blocket brukar det finnas, Annars kan du kolla tradera, bröllopsbutiker, ställen som hyr festklänningar. Tror inte att det är så svårt att sy en själv, beror ju så klart på hur van man är på att sy.

• Stormorsan

En tyllunderkjol kan du sy själv om du har tillgång till en symaskin. Jag rekommenderar mjuk tyll då den hårda tyllen river och sticker dig.

Jobbigt och tidsödande dock att rynka alla volangerna och många meter tyll går det åt.

• virre80

Annars kanske en sy och tillbehörs affär kan hjälpa dig med att sy en underkjol i tyll?   Om du har en i närheten vill säga..

• ElinÖland

Tack för hjälpen... Ska lägga ner lite mer energi på det i veckan så får vi se om jag lyckas hitta något passande :)

• flixflax

Det är lätt att sy själv förresten! Tag ett tygstycke som du har som bas sy sedan på två eller tre remsor som är ca 15 cm breda o lager, fattar du? Längst upp syr du en kanal och sätter i ett resårband.

• ULP

Lindex har tyllkjolar på underklädesavd

Svar på tråden Underkjol till rockabilly?!