god pastarätt med creme fraiche?
någon som har recept på nån god pastarätt med creme fraiche?
är grymt sugen på någon krämig pastarätt och kan inte med grädde nu för tiden men creme fraiche går bra
någon som har recept på nån god pastarätt med creme fraiche?
är grymt sugen på någon krämig pastarätt och kan inte med grädde nu för tiden men creme fraiche går bra
strimla bacon och knaperstek det, ta upp och låt rinna av på hushållspapper.
ta en klick smör i den heta pannan och fräs upp lite blandad god färsk svamp , burksvamp går bra men se till att hälla av vattnet ordentligt annars kokar bara svampen om den är för blöt.
när svampen är fräst ha ner baconet, strö över lite svartpeppar/vitpeppar och tärna ner coctailtomater, häll på lite creme fraiche och en skvätt vatten. Smaka av och servera alldeles rykande hett med bandspagetti.
taaack mera !
gärna något med curry smak.
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14974
En favorit som fungerar utmärkt med pasta. Jag brukar använda risoni. Har även bytt ut fläskfilén mot kycklinglår, vilket är gott det också även om jag föredrar fläskfilé.
www.ica.se/recept Denna älskar vår familj
Stek strimlad kyckling. Krydda med massor av curry o ingefära. Släng i dubbelt så mycket wokgrönsaker som du har kyckling. När allt är genomstekt tillsätt crème fraiche o låt den precis bli varm. Ta snabbt av pannan från plattan o häll upp i en skål, annars dunstar alldeles för mycket vätska o krämigheten försvinner. Servera med pasta.
En annan variant är att inte krydda men att tillsätta smaksatt crème fraîche. Fick det här tipset av en kompis o det är sååå gott!
Ha gärna lite sötsur sås till.
Finns massor med goda pastarätter man kan göra, jag gör rätt så ofta den här: http://matochodla.blogspot.com/2010/03/flaskfile-i-harlig-pastasas.html
Måste ju inte var fläskfilé, blir lika gott med kyckling.
Här brukar vi göra en röra med kyckling, pesto, soltorkade tomater, fetaost och crème fraîche. Koka ihop, och servera med pasta och någon mumsig sallad
Ser inte så aptitligt ut när det är klart, men smakar supergott, och är snabblagat
Fläskfilegryta med kronärtskockor, i receptet så serveras det med ris, men jag tycker den är supergod utan ris. (Jag använder vanlig creme fr. i stället för mini fr. och så skippar jag kalvfonden och persiljan)
www.arla.se/Default____17653.aspx
Busenklast i världen! Koka den pasta du gillar, jag brukar ta tagliatelle eller spagetti.Ta en burk cr.fraich vitlök, släng i en näve räkor, sådana du själv skalat är ju godast, när räkorna är varma är det klart. Supergott och super enkelt. Man kan även använda kyckling.
fint strimlad vitlök 5-7 klyftor=)
1-2 tsk fin hackad chili eller sambal Olek
fräs ihop så det får färg..blada ner i kokt pasta o på med creme fresh (som oxå kan uteslutas*MUMS*
går att ha bladspenat....bacon..kyckling...svamp.....allt funkar o det blir super gott