-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hör du bättre på ditt ena öra?
-
Japp
-
Ja, det gör jag. Men å andra sidan så skadade jag mitt ena öra värre än det andra en gång för 10-15 år sen, resulterade i tinnitus (i båda öronen) och en smärre hörselskada på högra örat. Så jag ser alltid till att gå på höger sida om folk, sätter mig till höger om människor osv för att jag ska höra bättre.
-
Jag upplever att jag hör sämre på höger öra än på vänster.
-
Jag upplever att jag hör skitbra på båda, men det finns säkert små mätbara skillnader om man noga skulle undersöka, ty kroppen är sällan symmetrisk i varken utseende eller funktion.
-
Japp. Senast jag fick det mätt så hade jag 80 % hörsel på vänstra och lite sämre på högra.
-
Ja, jag vet att jag hör sämre på ett öra, osäker vilket just nu dock
Har lite småtaskig hörsel på båda!
-
Jag hör sämre på vänster öra eftersom jag var ung och dum och stod närmast vänstra högtalarpelaren på en Roxettekonsert utan öronproppar.
-
Jag har stått nära högtalare/förstärkare på x antal hårdrockskonserter när jag var "ung och inte så helt smart och tänkte inte på att jag skulle behöva hörseln hela livet"Blomsteröga skrev 2010-08-08 10:49:23 följande:Jag hör sämre på vänster öra eftersom jag var ung och dum och stod närmast vänstra högtalarpelaren på en Roxettekonsert utan öronproppar.
-
Nä inte tänkte man på det dåCeeJay skrev 2010-08-08 11:03:03 följande:Jag har stått nära högtalare/förstärkare på x antal hårdrockskonserter när jag var "ung och inte så helt smart och tänkte inte på att jag skulle behöva hörseln hela livet"
Jag var sjukt nöjd med att stå längst fram. Jag vågade inte berätta för mamma att det tjöt i vänsterörat fyra dagar efteråt. Hon hade nog gått i taket.
-
jag vet inte om jag hör bättre så sett, men jag känner att det gör ont när tösen skriker på min högra sida men inte på min vänstra (där jag burit båda mina barn). så nog har jag nedsatt hörsel, mer på ena än det andra.
-
Jag hör sämre på mitt vänstra öra och det är väldigt jobbigt när man använder hörlurar. Är ljudet lågt så blir man rädd för att det kanske blivit glapp och ena luren slutat fungera, så det är fruktansvärt störande i längden. När folk går vänster om en och pratar så hör man dåligt. Fan så jobbigt det är. Kan man göra något åt det här, eller är skadan verkligen permanent? Har inte provat revaxör men så här har det varit i några år tror jag... Mvh
-
Jag hör bättre på den andra örat men inte på den ena är det för att jag är sjuk eller nånting
-
Hör bättre på vänster öra.