• Anonym

Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?

Hörde det här på fl.
    Att kvinnor är duktiga på att skaffa sig känslor för sin sexpartner trots one night stand eller dyl.
    Jag börjar nästan tro på detta.
    Karlar verkar ju inte utveckla detta...

Är själv typexempel på kvinna som inte gärna ligger en gång i rädsla att utveckla känslor.

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?
  • Psykologstudenten

Jag tror att väldigt många kvinnor fått lära sig att man inte är en "fin flicka" om man har sex utan att vara kär. Så därför utvecklar man känslor för mannen i fråga, bara för att "rättfärdiga" att man hade sex.

Det är min teori. 

• Anonym (tjej)

Ja iaf enligt mina egna erfarenheter och vad jag hört från tjejkompisar.

• Tutilure

Kan nog vara så för många, men för mig är det inte så.
    Jag kan ha sex utan känslor inblandade för att jag har lust helt enkelt.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Anonym
    Psykologstudenten skrev 2010-08-07 21:08:48 följande:
    Jag tror att väldigt många kvinnor fått lära sig att man inte är en "fin flicka" om man har sex utan att vara kär. Så därför utvecklar man känslor för mannen i fråga, bara för att "rättfärdiga" att man hade sex.

Det är min teori. 
    Jag gissar på samma...
  • Anonym

Låter ju jäkligt jobbigt dock

• Anonym
    Psykologstudenten skrev 2010-08-07 21:08:48 följande:

Det är min teori. 
    Men du tror inte att vissa har det i sig att sex är ju lika med något speciellt man delar med en annan människa..alltså ingen människa som helst och tanken av att vara lite utav den "utvalde" har sitt finger med i spelet.
  • Anonym (tjej)

asså ETT ons ger ju inga känslor men KK förhållanden är farliga i den bemärkelsen att man utvecklar känslor mer eller mindre ofrivilligt.. Det jag menade med mitt svar ovan..

• Psykologstudenten
    Anonym skrev 2010-08-07 21:16:31 följande:
    Men du tror inte att vissa har det i sig att sex är ju lika med något speciellt man delar med en annan människa..alltså ingen människa som helst och tanken av att vara lite utav den "utvalde" har sitt finger med i spelet.
    Jo, visst. Men jag tror tjejer i större utsträckning fått lära sig att detta med sex ska vara något speciellt. Är det inte det så blir man ju en "slampa". Det var lite det jag menade. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor utvecklar nån sorts känslor efter sex ,oavsett sexpartner?