Beviljad pers ass för litet barn med autism..?
Finns det någon som blivit beviljad personlig assistans till ett litet barn med autism? Vi är just i ansökningsfasen och jag letar lite tips... =)
Finns det någon som blivit beviljad personlig assistans till ett litet barn med autism? Vi är just i ansökningsfasen och jag letar lite tips... =)
Sant! Det bör jag göra =).
Men jag undrar ändå om det finns någon som faktiskt blivit beviljad assistans till ett litet barn, de flesta är ju lite äldre. Iofs så är väl svårigheterna i ansökan eg inte åldern i sig...
Tack alla ni som skrivit! Ledsen att jag inte svarat nåt mer, men jag var tvungen att ta lite time-out och operera bort en blindtarm... =) Nu är jag hemma igen, och ska fortsätta med min planering.
Sonen som är aktuell för ansökan om assistans, är bara 2 år och 3 månader nu. Han är en av dem som har haft "turen" att få tidig diagnos. Tack vare detta kan vi sätta in insatser tidigt, men i just det här fallet så hamnar vi ju väldigt i trubbel när det gäller föräldraansvarsdiskussionen.
Vet vi vad fsk säger omm barn, som min tjej som är så ojämn, är så rädd att de ska tycka att hon kan förmycket själv. Får ofta känslan att de misstror att man säger, att ,man överdriver för att få igenom saker. Men i alla lägen tex vårdbidrag har jag varit helt ärlig. En mycket jobbig process med att skriva alla ansökningar tycker jag...