ersättning ger föräldrar lägre iq!?
Eller??
Nu får det väl ändå vara nog med skygglappar och självförnekelse. Detta forum får väl inte bli ?Forumet mot bättre vetande?, allt med det idag, verkar det som, viktigaste målet; att döva föräldrars dåliga samvetande.
Ja, brist på fettsyrorna DHA och ARA under hjärnans första tid (0-1 år), gör att nerverna inte får den optimala utvecklingen (myeliniseringen blir lite sämre). Det finns så många forskningsresultat som visar detta att det inom forskarvärlden inte råder några tvivel om detta faktum.
What?s the big deal? Är inte ni som ger ersättning GLADA att forskningen fortsätter för att göra tillägget bättre för varje generation. Hur man kan ta en sådan kunskap som PERSONLIG KRITIK, övergår mitt förstånd. På 40-talet bestod bröstmjölksersättning av komjölk med en tesked vetemjöl i. Tycker ni att forskningen skulle stannat upp där för att undvika att trampa några överkänsliga föräldrar på tårna, eller?
Semper har just börjat att tillsätta DHA och ARA i sin nya ersättning! Tar alla ni DET OCKSÅ som personlig kritik.
Vi har fått gett våra tvillingar rätt så mycket ersättning för att komplettera bröstmjölken som inte riktigt ville räcka. Jag är tacksam för att utvecklingen går framåt så att kommande generationer kommer att få tillgång till ännu bättre ersättningar än dagens barn får. Jag har inga problem med att acceptera att mina barn kanske kommer att få ett par IQ-poäng lägre än vad dom skulle fått om dom helammat. Och tack vare att jag vet vad som skiljer ersättning med bröstmjölk kan jag ju tillsätta lite fiskolja (EfaNatal) till vällingen för att till viss del kompensera för detta.
Många här skryter med att både dom och halva släkten är med i Mensa! Och ändå verkar dessa annars så intelligenta människor inte kunna ta till sig nya vetenskapliga rön. Var är problemet??