• Jaz86

    Positivt ägglossningstest i flera dagar..?

    Som säkert många andra har jag haft ganska starka positiva resultat på mina ägglossningstest i flera dagar och antar att det säkert har med hormoner att göra men undrar, finns det nån som bara har positivt i en eller kanske två dagar? Eller vad är normalt? För man vill ju helst inte sluta testa bara för att man har fått positivt en gång, eller? Har man höga LH halter ända fram till mensen?
    Hjälp?!

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest i flera dagar..?
  • Ofeigur

    Tror du bara har ägglossning två till tre dagar men att du säkert har högre LH halter ett tag till mensen. Jag testar alltid med fingret  när det har gått ca 14 dagar efter mensen och det har funkat varje gång. Tyvärr så vart det mf en gång och  utomkvedshavandeskap en gång men jaf vart ju gravid  alla gånger. Första med min soon också=)  mvh Jenny

  • Ofeigur

    haha jag är lite ofin men jag brukar känna me fingrarna och är det trådiga  flytningar så är det dags att hoppa i bingen =) det har funkat alla tre gånger hittils=) ungefär 14 dagar efter mens. Då det brukar vara dags för äl. Men det beror ju på hur din cykel är och om den är regelbunden förstås. Det har min alltid varit. Lycka till! mvh Jenny

  • Jaz86

    Ja men det är samma här! Fast mina är mer genomskinliga och geggiga (ursäkta haha)
    Min cykel är regelbunden, kanske en eller två dagar plus eller minus.. men nu har vi ju testat med ägglossningstest så får se om det funkar denna gång (tredje försöket), nu har ju testet visat starkt positivt i tre dagar så får se vad som händer.
    Men du lyckades alltså på första försöket alla tre gånger?

  • EQ85
    Ägglossningstestet kan påvisa LH.hormon i urin. LH är ett hormon som frigörs vid ägglossning. Testet kan visa positivt så länge som det finns tillräcklig mängd av det i urinen för att stickorna skall reagera. Det utsöndrade hormonet försvinner gradvis från urinen. Fruktsamheten är störst de två första dagarn testet är positivt.

    www.gynekologen.nu/fr_graviditet.htm

    jag hade postitivt i 3 dagar.
    Vissa kan ha en hög halt mkt längre.
    Så testa och se hur länge du har starka utslag men ta vara på de första 48 timmarna efter första testet har gett utslag
  • Jaz86

    Också mycket bra!Glad
    Och nu när man ändå är i farten.. är det nån som vet om glidmedel eller olja eller nån form av "hjälpmedel" gör att det är svårare för befruktning?
    Jag vet att det finns glidmedel med spermiedödande medel men jag menar de andra som inte innehåller det.

  • EQ85
    Jaz86 skrev 2010-08-08 14:38:08 följande:
    Också mycket bra!Glad
    Och nu när man ändå är i farten.. är det nån som vet om glidmedel eller olja eller nån form av "hjälpmedel" gör att det är svårare för befruktning?
    Jag vet att det finns glidmedel med spermiedödande medel men jag menar de andra som inte innehåller det.
    hmm. de flesta gör det svårare. Det ska finnas de som är gjorda speciellt för att inte skada spermierna osv. tror det ska stå ngt om det på den sista sidan jag skrev till dig. (inte 100%)
    till och med saliv ska vara skadligt tydligen för spermier. en hel vetenskap är det =)
  • pj84

    Hej! Jag är inne på min 9 dag med blinkade positivt test. Jag köpte claerblue 4 dagar test. Jag funderar på hur länge jag ska testa. Enligt manual tills testet inte blinkar men visar positivt. I så fall får jag köpa nytt. Eller ta claerblue 2 dagars test. Jag har nu under den här perioden varit på een gynundersökning då jag haft ont och trott det varit cysta och då säger läkaren att jag verkar ha haft ägglossning men lät inte jätteövertygad. Vad tänker ni?

Svar på tråden Positivt ägglossningstest i flera dagar..?