Didaj skrev 2010-08-12 19:25:59 följande:
Det vet jag men jag är av många olkika skäl inte intresserad av det. Jag kan donera blod och liknande helt gratis om så ska vara. För det kostar mig 1 stick, 1 halv liter blod, 18 kr tågresa och 1 timme av min tid. Det har jag deffinitivt råd med!
ludicrous skrev 2010-08-12 19:16:37 följande:
Åk utomlands o gör det om du vill ha pengar, du kan få 30 000 för ett ägg i vissa länder.
Det var ju riktigt löljigt "betalt" här måste jag säga.., Men man gör det väl inte för pengar, som sagt då blir det väl lätt att "fel" folk donerar, pundarägg kanske man inte vill ha.. det är ju bara välgörenhet att donera här för den summan
Det räcker med att söka runt i sverige.... svenska par söker privat donator. OM man har egen donator så går det ju mkt snabbare.
Jag blev själv tvingad att sjukskriva mig i 3 dgr när jag åt pergotime så 4tusen räcker ju inte alls långt om jag skulle donera och råka ut för samma vända. Nu får jag inte donera pga åldern men skulle väldigt tveksamt att utsätta kroppen för ännu starkare medel. Jag blev knäck av smärtorna pga 3 mogna ägg, hur sjutton ska det inte bli att kanske ha 12-13 mogna.
I USA verkar det vara vanligt att även låta dem som inte fått barn donera vilket de helt vill att man redan har här. Så många collegestudenter donerar för att delvis sponsra sin utbildning.