Stora Havet skrev 2010-08-09 00:51:52 följande:
Vi har haft galonbyxor (Lindex) och vindjacka (POP - toppen!) med fleecejacka/byxor under när det har blivit lite kallare. Ofodrade stövlar med ullstrumpa (POP - toppen!) och varm sula när det blivit kallare.
Jag upplever inte alls galonbyxor som för varma (ofodrade alltså). Dessutom går de upp en bit på magen också, vindjackan har vi haft innanför galonbyxorna. Sonen har gärna suttit i vattenpölar och lera. Det har var varit så enkelt att skölja av och han har hållit sig torr och varm (inte för varm). Vi använder galonbyxor på sommaren när det regnar - inga problem. Sonen kan vara ute och leka oavsett väder. Galonvantar är också toppen, särskilt på våren.
Men skalbyxor funkar säkert bra också. Vi ska köpa det när sonen blir ca 4 år och inte sätter sig i vattenpölar lika ofta.
POPs utekläder är toppen! Jag brukar köpa på rean i en storlek större - till nästa säsong.
Tack för tips! Man kanske får investera i ett par galonisar trots allt... även om jag inte är så förtjust i plastkläder som inte andas. Det bästa hade ju varit med ett par skalbyxor som andas men som är lika bra som galonisar

.
Jag har hittils gillat Pop jättemycket så det blir väl att fortsätta i det spåret nu med.