Inlägg från: Trasseltroll |Visa alla inlägg
  • Trasseltroll

    Gravidkudde- NG baby eller Dream Genii? Någon som provat?

    Någon som använt gravidkudde? Har den funkat bra?

    Kollade på en kudde idag från "NG baby", en sån här http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=270&artnr=7315670171534&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std 
    men tyckte det verkar som att kulorna i den bara åker ner i ett hörn... Bra pris dock.

    Den här, från "Dream genii" verkar hur skön som helst och har vunnit priser, men kostar 800 kr! Myyycket pengar för en kudde. http://www.mammashop.se/dreamgenii-sovkudde-och-amningskudde.html

    Min rygg håller på att gå av och jag börjar känna mig desperat...någon som testat någon utav dessa? Är Dreamgenii verkligen värd 800 kr!? Med den får man ju stöd för ryggen, det får man ju inte med den från NG baby...

  • Svar på tråden Gravidkudde- NG baby eller Dream Genii? Någon som provat?
  • Trasseltroll

    Va kul med lite svar!Glad

    Ja det är inte lätt när det är svårt= P Hade jag haft alldeles för mycket pengar över så hade jag lätt köpt dreamgenii...den ser så smidig ut. Men man blir ju inte rik av att förbereda för en bebisTungan ute Visserligen sant att man ska unna sig något till sig själv!

    NG baby kanske duger och då är det ju en massa pengar som jag sparat in på att inte köpa dreamgenii...samtidigt går ju dreamgenii att ha som amningskudde sen och det kommer jag ju ändå säkert att vilja köpa sen. Haha...gud va svååårtFlört Vilket i-landsproblem!

    Jag håller med, synd att man inte kan prova innan....

  • Trasseltroll
    skånska skrev 2010-08-09 17:09:57 följande:
    Ja verkligen!

    Men du köper ju två kuddar i en med dreamgenii, samt att du får stöd för både rygg, mage och knä...

    Jag tycker NG's verkar lite stor och otymplig... men det är säkert en vane sak.

    Min dreamgenii, är verkligen uppskattad... av hela min familj! Även mannen har provat denCool.

     
    Ja, och en bra amingskudde är väl inte så billig? misstänker att det blir en dreamgenii iaf...blir vansinnig om jag inte får sova vettigt snart!
  • Trasseltroll
    monsterbullen skrev 2010-08-09 20:03:57 följande:
    Jag har kudden från NGbaby. Jag tycker den är absolut toppen då jag har haft problem med foglossning och ont i ryggen. Jag tycker den avlastar magen och ryggen bra och jag tycker att det är bra att man kan flytta runt kulorna så att man anpassar kudden efter sovställningen eller de behov man har.
    Har den även när jag ser på tv. Om jag fick skulle jag ta med den på jobbet. :P
    Näe men skämt åsido. Det är verkligen ett köp som jag inte ångrar det minsta. Definitivt värt typ 300kr.

    Jag har haft besök av en 7-månaders baby som behöver lite stöd för att sitta och då har vi lagt den som en korv runt bebisen och det har funkat jättebra. Typ som en sån där bebispöl som finns att köpa.
    Jag har tänkt att använda kudden som amningskudde senare.

    Jag åker ingenstans utan den där kudden. :P Hade med den på bilsemester i somras också. Sambon stjäl den utav mig titt som tätt då han tycker att den är toppen att krama på natten då den är sval! :P (Han tycker att jag är som ett element när jag är gravid, och det stämmer rätt bra)

    Den dyrare kudden är säkert suverän, men den har jag inte provat :P
    Nu fick du mig att börja fundera på den från NG igenFlört Men jag är ändå skeptisk till dom där kulorna...när jag tog upp en kudde på babyproffsen så kändes den så tunn också! Blir det inte att kulorna flyttar sig? om man tex har den mellan knäna så inbillar jag mig att det blir helt tomt emellan knäna för att kulorna "rinner" undan efter ett tag? eller? Låter lovande att den är sval iaf...jag är också ett element nu!! Prasslar den mycket när man rör sig i sängen?
  • Trasseltroll
    monsterbullen skrev 2010-08-09 20:47:26 följande:
    Nog låter det lite när man rör sig det gör den ju. Men jag har aldrig blivit väckt av ljudet själv eller stört mig på att det prasslar. Jag är rätt lättväckt, men jag tror att jag förknippar ljudet med vila och att få sova. Har aldrig vaknat av ljudet mig veterligen. 

    Rinner undan vet jag inte. :)  Jag lägger kudden efter kroppen och sedan klämmer jag åt den mellan benen och lägger en del av kudden under magen.  Har aldrig upplevt att kulorna har flyttat sig så att det blir tomt. Den formar sig riktigt bra efter mina önskemål. Men jag tror att det är rätt stor skillnad på om man provar den när man ligger ned och om man provar den ståendes upp. Självklart så går det ju att få helt tomt på kulor om man är ute efter det också. Är svårt att förklara. :P
    Det är ju precis som i en saccosäck. Om man ligger längst ut på saccosäcken så "rinner" kulorna bort. Använder man hela saccosäcken så fördelas saccokulorna lite annorlunda. Det funkar ungefär på samma sätt med ngkudden.

    Är det så att du har en gammal saccosäck liggandes kan du ju slakta den och sy en avlång korv av något gammalt påslakan.. Då har du en gratis NGkudde :P

    Nä, men det är synd att man inte kan prova kuddarna innan man köper dom.(Viket man borde kunna göra då vanliga sängaffärer erbjuder den möjligheten)  Det är ju klart att man ska köpa det som är bäst för en själv. Jag tycker definitivt att det är värt alla pengar i fall man får sova ordentligt och inte ha lika ont. Man ska ta hand om sig själv, speciellt när man är gravid :P  Hade inte NGkudden funkat bra hade jag inte tvekat en sekund på att testa den andra kudden istället.
    Förstår precis vad du menarGlad jag får nog gå och känna på dom där igen innan jag bestämmer mig!
    Tyvärr har jag ingen saccosäck att slaktaCool annars var det ju en bra idé! Sånna där kulor kostar nog iofs inte mycket att köpa men jag tror inte mitt tålamod räcker till att sy en så enkel grej som ett sånt fodral! haha!
  • Trasseltroll
    skånska skrev 2010-08-10 10:26:34 följande:
    Hittade att man kan se på youtube hur man använder en dreamgenii smartast...

    " target="_blank">


    Den är som en "vanlig" go kramig kudde... fast formad för dig! 

    Jag håller med aakiree att man tar den gärna med sig, när man reser!

    Och riktigt synd att man inte får prova innan... de kan ju ha ett provexemplar i butikerna. Annars är det säkert ut hygiensynpunkt. Tror inte jag skulle vilja köpa en kudde som x antal har sovit med innan... Obestämd 

    Har förresten den där "babypöl"en från NG... Jätte go! (Även om folk tror att vi skaffat hund när de ser den hahaha!!!) 
    Tack! ska kolla på det klippet: ) Nä, jag hade inte heller velat ha en kudde som andra gosat med= P men en provkudde i affären hade ju inte varit helt fel!

    Vad är det för "babypöl" du skriver om??
    Cyberfru skrev 2010-08-10 11:27:50 följande:
    Har inte provat men de ser ju mysiga ut! Köpte en långkudde på Lidl för 199 kr, med avtagbart och tvättbart överdrag. Den är 150 cm lång och har hjälpt mig mycket! Får stöd för knäna så jag slipper få så ont i fogarna och även avlastning för armen....om man "möblerar om" fyllningen i den lite kan man ha den som stöd under magen också. Den är fylld med vanlig fiberstoppning, typ som vanliga kuddar. Jag är sjukt ljudkänslig och stör mig som tusan på ljudet från såna där små kulor som finns i vissa kuddar och sittsäckar, så såna går fetbort för mig :)
    Jasså, på lidl av alla ställen!: ) ja står man inte ut med ljudet av kulorna så är det ju helt klart ett alternativ :) jag är lite rädd att jag också skulle irritera mig på det ljudet...eller inte så mycket för min egen del kanske (sover med öronproppar) men jag har ju en sambo att ta hänsyn till; )
  • Trasseltroll
    monsterbullen skrev 2010-08-10 23:39:04 följande:
    Babypöl eller myspöl som de också kallas ser typ ut som en hundbädd men är till för bebisar och små barn.
    Det är som en filt på golvet, fast mer vadderad och med sarg runtomkring. Skulle vilja ha en i vuxenstorlek  haha :P

    www.ngbaby.se/images/produkter/ovrigt/myspolA...
    Ja en sån hade inte varit helt fel i vuxenstorlek!Tungan ute såg ju jätteskön ut!
  • Trasseltroll
    skånska skrev 2010-10-06 13:01:41 följande:
    Hur har det gått?
    Vad blev det för någon?!? Får du sova lite bättre?
    När kommer bebben?

     
    Jag köpte en NG baby. Hade jag gjort om det hade jag nog ändå köpt dream genii då den ser ut att ge mer stöd! men det får bli en annan graviditet!Tungan ute NG baby-kudden har ändå blivit välanvänd och jag ångrar inte köpet även om det tog ett tag innan jag kom överens med den. Och sambon gillar att ha den framför tv:nFlört Väldigt mysig men prasslar en hel del. Och nu kan jag inte använda den när jag sover eftersom vi för tillfället har en mindre säng, så den ryms helt enkelt inte... Ett minus, den är rätt stor och klumpig på det viset. Nu används den mest framför tv:n som ryggstöd!

    Nu är det bara 2 veckor kvar innan bebisen är beräknad att komma!! Iiiihhh!!Skrattande Så spännande!
Svar på tråden Gravidkudde- NG baby eller Dream Genii? Någon som provat?