• Pellepellepelle

Hur lång tid tar det innan man får bekräftelse på namn från skatteverket?

Som rubriken lyder. Har skickat in namnblanketten på våra pojkar men undrar hur lång tid det tar innan man får svar/bekräftelse på att de får heta som vi vill... Har ett par ganska märkliga mellannamn som vi hoppas få godkända så är lite extra nyfikna Minns inte hur lång tid det tog med deras syster, så är det ju sommar nu och semestertider som kanske gör att det tar längre tid...

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man får bekräftelse på namn från skatteverket?
  • emma enhörning

Jag minns inte heller men kommer ihåg att det tog för lång tid för att hinna få hennes pass i tid i alla fall... Däremot blev jag nyfiken på vad ni valt för namn, har du lust att berätta?

• Lingling11

Vi skickade i somras, tyckte det gick riktigt fort. Tog en vecka ungefär om inte mindre.

• Pellepellepelle

Ha ha, nej det är så vi skäms, det är inte ens namn...vi skojar om att snart kommer vi stå med i aftonbladet som föräldrar med dåligt omdöme som döper barnen till det vi vill. Men bara i mellannamn och för att det har en betydelse för oss.  Nej, jag måste nog tyvärr hålla på det iaf en stund till, godkänner det kanske jag skriver ut det
    Tack för svaren!

• emma enhörning
    Pellepellepelle skrev 2010-08-08 23:33:27 följande:
    Ha ha, nej det är så vi skäms, det är inte ens namn...vi skojar om att snart kommer vi stå med i aftonbladet som föräldrar med dåligt omdöme som döper barnen till det vi vill. Men bara i mellannamn och för att det har en betydelse för oss.  Nej, jag måste nog tyvärr hålla på det iaf en stund till, godkänner det kanske jag skriver ut det
    Tack för svaren!
    Hahaha, ja men det låter ju lite kul! Jag håller tummarna för att de godkänns så att jag kanske får vet! Lycka till!
  • xXMaLoXx

Det gick snabbt vill jag minnas, när man väl kom ihåg att skicka in papprena vill säga *visslar*

Har för mig att det handlade om någon vecka. Det kan kanske ta längre tid om man vill namnge lite udda och de blir tveksamma.

• Mrs Kaffelatte

För mig så tog det nästan 2 månader att få papperen.
    Ringde och frågade var det tagit vägen och fick till svar:
    Eftersom ni har en lite annorlunda stavning på namnen så måste en handläggare godkänna det manuellt, för att datasystemet bara tar de "vanliga" stavningarna/namnen.

Min flicka föddes i juli och jag fick väl papperen 1-2 veckor efter det och skickade in dem på en gång och i går fick jag namnbekräftelsen.

Jag fick genom mina..

Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Pellepellepelle

Japp, godkända och klara !

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan man får bekräftelse på namn från skatteverket?