• Skogsflickan

semper burkmat 5-6månader?

Kanske verkar dummen måste fråga då jag inte vet ngt om barnmat m.m...

Min lille blir 5 månader och är väldigt glad i mat: morötter,potatis,gröt osv..

Såg på sempers hemsida att de har burkmat med kalv/morot (tror jag det var) från 5 månader men hittar ingen sån i en enda butik.

Sen såg jag idag att de hade burkar med siffrorna 5-6 månader (semper), vad betyder det? Kan man då ge dom från 5 månader? Eller menar dom närmare 6 månader?

Hoppas ni förstår vad jag menar..

• Svar på tråden semper burkmat 5-6månader?
  • Mollymajs

Ingen fråga är dum nog Du kan lungt ge lillen den maten.  Man ska inte gå så mkt på åldern på burken uten gå efter va ditt barn vill ha. Våran stora tjej avskydde 5-6 mån maten och ville ha lite bitar att gnaga på så vi fick hoppa över den menyn

• Skogsflickan
    Mollymajs skrev 2010-08-09 01:57:56 följande:
    Ingen fråga är dum nog Du kan lungt ge lillen den maten.  Man ska inte gå så mkt på åldern på burken uten gå efter va ditt barn vill ha. Våran stora tjej avskydde 5-6 mån maten och ville ha lite bitar att gnaga på så vi fick hoppa över den menyn
    Haha, ja hade han fått bestämma så hade han ätit hel kyckling...Men stackaren ser ut som en tandlös gubbe=)

tack så hemskt mkt för hjälpen!
  • Mollymajs

Så lite så. Försök att gå på kännsla och det värsta som kan hända är att bebis blir lös/ hård i magen eller får ont i magen och det går över och man lär sig av sina misstag. Man ska ju ge en tsk smakisar eller hur är det? Våran tvåa blev helt tokig vid 4 mån om hon inte fick en 1/4 burk och ingen skada skedde va ja vet

• La Lola

Klart att du kan ge maten som det står 5-6 mån på.

Tänder är inget måste för att fixa lite bitar.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Skogsflickan

Åh tack så mkt allihop! Köpte idag stroganoff och spaghetti med köttfärssås som han glufsade i sig mkt nöjt =) Lilla matvraket

Svar på tråden semper burkmat 5-6månader?