• LillaMe

Min 2 åring haltar efter fall...

Igår lekte vi på en mjuk madrass i ett köpcentrum. Det är en liten kant på den och sonen hoppade från kanten ner på madrassen och hamnade fel och landade på foten när den var lite vriden. Han blev riktigt ledsen men sen efter ett tag gick det över och han lekte med de andra barnen på madrassen. När vi gick därifrån så haltade han lite, inte alls mycket men lite märkbart.

Han lekte på som vanligt hela eftermiddagen och kvällen.

Nu imorse så haltade han jättemycket och jag har kollat och tryckt men just det verkar inte göra ont. Det verkar bara göra ont när han går.

RIngde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle ge honom alvedon och se om det hjälpte. Verkar inte fungera. Men om det skulle vara benbrott eller spricka så borde det väl svullna upp? Det har det inte gjort.

Någon som har lite erfarenhet av stukning/benbrott eller vad det nu är?

Han klagar inte på att det gör ont iaf.

• Svar på tråden Min 2 åring haltar efter fall...
  • Jezamine

Varför ringer du inte din vårdcentral/läkare?

Avstängd tills vidare
  • K med lilla E

Hade jag varit Du hade jag ringt BVC och bett att få komma ner med sonen så att någon sjukvårdskunnig får titta på det.

• Miss Saigon

Kan vara att han är rädd för att gå på foten eftersom fallet gjorde ont..
    En kompis till mig har en dotter som också ramlade och landade fel på foten.. Hon hade inte ont när man tryckte och röntgen visade inget benbrott, men fick då veta att det kan sätta sig psykiskt och sitta i en liten tid framöver.

♥ ♂ BF-100822 ♂ ♥
  • LillaMe
    Jezamine skrev 2010-08-09 10:09:55 följande:
    Varför ringer du inte din vårdcentral/läkare?
    För att jag bara får prata med sjuksköterska då och det har jag redan gjort. 
  • Bebis050810

Min dotter på 2 år trillade av stolen för ett tag sen och fick foten klämd mellan stolen och golvet, hon haltade oxå, några dagar, sen blev det bättre. men jag tror inte hon hade ont för när jag tryckte på foten så sa hon inget. hon haltade sen till och från i några veckor...

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • LillaMe

Ja, det är säkert bara en liten stukning. Han går ju omkring här hemma och leker nu så det verkar ju inte vara någon större fara. Tänkte mest kolla om det var någon som haft barn som utan svullnad och större gnäll hade benbrott iaf.

• Jezamine
    LillaMe skrev 2010-08-09 10:12:30 följande:
    För att jag bara får prata med sjuksköterska då och det har jag redan gjort. 
    Uppdatera trådstaten att du kontaktat din vårdcentral
    Avstängd tills vidare
  • Bebis050810

Ja det är nog ingen fara! skulle det vara av så skulle han ju ha ont.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • IdaTörnrosa

här hade vi ingen svullnad att tala om. men det värkte och personen ifråga ville inte stödja riktigt på foten. efter att ha avvaktat ett dygn åkte vi in. fick det kollat. dom sa att det va bara en lite stukning. efter ytterliggare ½ dygn ringde dom och sa att det behövde gipsas det va av. så det behöver inte va svullet. men jag tycker att det låter som att han har fått en liten stukning. för att underlätta kan man ju linda den. det gjorde dom på akuten här innan dom skickade hem oss första gången.

• LillaMe
    IdaTörnrosa skrev 2010-08-09 15:24:10 följande:
    här hade vi ingen svullnad att tala om. men det värkte och personen ifråga ville inte stödja riktigt på foten. efter att ha avvaktat ett dygn åkte vi in. fick det kollat. dom sa att det va bara en lite stukning. efter ytterliggare ½ dygn ringde dom och sa att det behövde gipsas det va av. så det behöver inte va svullet. men jag tycker att det låter som att han har fått en liten stukning. för att underlätta kan man ju linda den. det gjorde dom på akuten här innan dom skickade hem oss första gången.

Men oj.

Jag tror inte att det är brutet iaf. Verkar tom som att det är lite bättre. =)

Svar på tråden Min 2 åring haltar efter fall...