• LillaMe

Min 2 åring haltar efter fall...

Igår lekte vi på en mjuk madrass i ett köpcentrum. Det är en liten kant på den och sonen hoppade från kanten ner på madrassen och hamnade fel och landade på foten när den var lite vriden. Han blev riktigt ledsen men sen efter ett tag gick det över och han lekte med de andra barnen på madrassen. När vi gick därifrån så haltade han lite, inte alls mycket men lite märkbart.

Han lekte på som vanligt hela eftermiddagen och kvällen.

Nu imorse så haltade han jättemycket och jag har kollat och tryckt men just det verkar inte göra ont. Det verkar bara göra ont när han går.

RIngde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle ge honom alvedon och se om det hjälpte. Verkar inte fungera. Men om det skulle vara benbrott eller spricka så borde det väl svullna upp? Det har det inte gjort.

Någon som har lite erfarenhet av stukning/benbrott eller vad det nu är?

Han klagar inte på att det gör ont iaf.

• Svar på tråden Min 2 åring haltar efter fall...
  • LillaMe
    Jezamine skrev 2010-08-09 10:09:55 följande:
    Varför ringer du inte din vårdcentral/läkare?
    För att jag bara får prata med sjuksköterska då och det har jag redan gjort. 
  • LillaMe

Ja, det är säkert bara en liten stukning. Han går ju omkring här hemma och leker nu så det verkar ju inte vara någon större fara. Tänkte mest kolla om det var någon som haft barn som utan svullnad och större gnäll hade benbrott iaf.

• LillaMe
    IdaTörnrosa skrev 2010-08-09 15:24:10 följande:
    här hade vi ingen svullnad att tala om. men det värkte och personen ifråga ville inte stödja riktigt på foten. efter att ha avvaktat ett dygn åkte vi in. fick det kollat. dom sa att det va bara en lite stukning. efter ytterliggare ½ dygn ringde dom och sa att det behövde gipsas det va av. så det behöver inte va svullet. men jag tycker att det låter som att han har fått en liten stukning. för att underlätta kan man ju linda den. det gjorde dom på akuten här innan dom skickade hem oss första gången.

Men oj.

Jag tror inte att det är brutet iaf. Verkar tom som att det är lite bättre. =)

Svar på tråden Min 2 åring haltar efter fall...