• brünnhilde

TIps på bra eyeliner som innte smetar?

Jag har nu Cliniques superfine liner. Jag är nöjd, men den är så odryg, räcker i typ 3 veckor.

Så nu letar jag efter något liknande. Något som sitter "nästan" som berget, som har en tunn applikator, som inte smetar och som inte är flytande på något sätt. Några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 12:20
    Oj, vad duktig jag var på att korrekturläsa då... Ber om ursäkt för stavfel.

• Svar på tråden TIps på bra eyeliner som innte smetar?
  • soozii

Inte funderat på någon cake eyeliner, exempelvis från MUS med tillhörande mixing liquid?

• brünnhilde
    soozii skrev 2010-08-09 12:20:37 följande:
    Inte funderat på någon cake eyeliner, exempelvis från MUS med tillhörande mixing liquid?
    Jag har aldrig provat, vad för slags resultat kan man få av en sådan?
  • soozii

Här har du en jättebra videoblogg

Hon använder sig dock av vanligt vatten här istället för mixing liquid. men använder du mixing liquid istället så blir det vattenfast-

• brünnhilde

Vilken grej!

Dock ser det ut att ge liknande reslutat som en flytande eyeliner?

• Sanna här

Lumene liquid eyeliner tycker jag sitter som berget och är lätt att använda.

• brünnhilde
    Sanna här skrev 2010-08-09 13:54:43 följande:
    Lumene liquid eyeliner tycker jag sitter som berget och är lätt att använda.
    Fast jag vill inte ha någon flytande....
  • rockdoll

Ett tips för att få kajalen (som jag antar att du menar eftersom du inte ska ha flytande?) att sitta bättre är att dutta på svart ögonskugga ovanpå kajalen.

• brünnhilde

Inte kajal i den benämningen "penna som behöver vässas", utan en som inte behöver vässas, som är mycket tunnare och som inte kletar lika mycket som en penna, och som man inte suddar.

Clinique säger att den heter "liner" men den är inte flytande.

• brünnhilde

Jag har hittat den!

Smashbox vattenfasta gel-eyeliner med tillhörande pensel.

Fantastisk!

• Stargirl

Dior har en som är fantastisk.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Majestic
    brünnhilde skrev 2010-10-28 19:47:58 följande:
    Jag har hittat den!

Smashbox vattenfasta gel-eyeliner med tillhörande pensel.

Fantastisk!
    Jag hade deras vattenfasta gel-yeliner som torkade ut på en månad typ. Skräp säger jag! satsa istället på MUS cake eyeliner eller MAC fluidline gel eyeliner!
    I´m because we are...
  • brünnhilde
    Majestic skrev 2010-10-29 20:23:36 följande:
    Jag hade deras vattenfasta gel-yeliner som torkade ut på en månad typ. Skräp säger jag! satsa istället på MUS cake eyeliner eller MAC fluidline gel eyeliner!
    Jag återkommer om en månad

Mus har bara svart och det är inte intressant.

Mac kan jag inte uttala mig om.
  • brünnhilde
    Majestic skrev 2010-10-29 20:23:36 följande:
    Tänkte bara rapportera....

Har nu haft min smashbox-eyeliner i ett halvår, och är fortfarande supernöjd! Den är ite ett dugg torrare än när jag köpte den, och den kommer ju att räcka minst ett halvår till.... Däremot tycker jag att penseln är lite si och så, så den kan jag nog tänka mig att byta ut vid tillfälle.
Svar på tråden TIps på bra eyeliner som innte smetar?