Ge bröstmjölk i flaska när man helammar?
Hej! Någon som "helammar" men som ger bröstmjölken via flaska i stället för bröstet?
I nuläget ger jag min 8 veckor gamla dotter 90% bröst och 10% flaska med min utpumpade mjölk (maken ger ett pass på natten). Hon tar både napp, nappflaska och bröst - dock med amningsnapp (eftersom vi säkert tyvärr gjort henne förvirrad när vi introducerade napp/flaska), men det är oftast sååå meckigt och krångligt att ge henne bröstet. Det skall på amningsnapp (som gärna trillar av innan man fått dit henne) eftersom hon inte får grepp om bröstvårtan, och ofta släpper hon taget sen också efter ca 5 min och behöver rapa. Då fäktas det hej vilt och amningsnappen flyger av. Hon blir ilsk och jag stressad och det tar tid innan jag yckas få dit den bra igen och även henne sen. Detta har resulterat i att det är lite ångest vid varje matningstillfälle nu :o( Har själv gett henne via flaska ett par tillfällen och det känns så enkelt och lugnt jmf med majoriteten av våra amningstunder. Av denna anledningen vill jag inte amma "in public" heller eftersom jag inte alls kan smyga eller vara lite diskret = amningen känns jobbig :o(
Så, nu undrar jag om någon annan pumpar ut och ger via flaska hela tiden och i så fall hur ni upplever att det fungerar (om det är jobbigare eller enklare) jmf med att ge bröstet?
Vill absolut ge henne min mjölk, så ersättning är det alltså inte frågan om.
Tankar, idéer och tips mottages gärna :o)