• passau

    resa med barn i Polen, tips???

    Vi har bokat en resa till Swinoujscie i Polen med båtresa och hotell...


    så långt allt väl, men hur är frukosten på hotellen? finns det bra blöjor, kan man dricka vattnet?


    är det billigt så man inte ska ta med sig allt utan köpa där eller ska man ta med allt???


    andra tips och ideér emottages tacksamt!

  • Svar på tråden resa med barn i Polen, tips???
  • flixflax

    Frukosten kan man ju aldrig veta. Beror nog på vart du är om du ska dricka vattnet, jag var på landsbygden tror vi köpte vatten. Blöjor finns såklart men priserna är som hemma nästan.

  • wuut

    Frukosten är av europeiska standard, likaså är vattnet, blöjor etc..

  • Lola09

    Hej, vi har rest flertalet gånger med barnen sedan de var små, bl.a. till Polen. Måste säga att Polen är ett utav de lättare länderna att resa i. Frukosten är ju som sagt beroende på standard på hotell osv men generellt är det väldigt europeiskt.. Sen kan du köpa allt och lite till (oftast till billigare eller mycket billigare penning); affärerna har i regel bra öppettider. Sen har Apoteken bra sortiment av diverse barnsaker. Det som jag upplevt som bäst i Polen är att man som turist får vara helt ifred (om man vill) men även får fin hjälp då man frågar. Även om de kanske inte är världsbäst på engelska så tar de sig tid att hämta någon som kan engelska och försöker så gott de kan. Vi har köpt vatten på flaska men det gör vi vart vi än åker. Hoppas att ni får en fin resa och blir lika positivt överraska av Polen som vi; vi kommer att åka tillbaks många gånger...

  • Lola09

    Glömde en sak; om det är så att ni reser med bil (egen eller hyr) så rekommenderar jag varmt att ni köper en bra karta.. Skyltningen är inte den bästa

  • passau

    tack så jätte mkt för alla tips!
    vi har bil och gps med oss, men har bara tänkt att åka till närmaste stora stad (kommer inte ihåg vad den hette Sz ngt)

  • passau

    Ingen mer med tips? Hur är shoppingen? Som Turkiet? Typ billiga märken ingen kvalité ? Eller dyrare men bra kvalité? Jag vet verkligen inget vad är billigt att shoppa överlag?

  • lavande de provence

    I Polen finns allt,jag har varit i Krakow och Zakopane,maten är jättegod och kan man polska
    så hittar man överallt,det går bra för Polen och många investera i landet,visste ni att Polen ligger på 6 plats
    för turism ,det är 3 miljoner turister om året som besöker bla Zakopane som ligger 7 mil från Krakow
    rekommenderar till all som åker skidor och gillar vandrar i bergen,vackert,billigt och trevliga människor!
    själv skulle jag vilja öppna ett pensionat där nere för turister från skandinavien men tyvärr har jag inga pengar!

  • mika098
    Den som en gang var på ferie i Trippelbyen, vet godt at det er umulig å ikke bli forelsket i Gda?sk. Det er heller ingen tid for kjedsomhet. Ekstremt atmosfærisk by og meget vennlige mennesker. Jeg hørte om den neste investeringen av Dekpol på Varehusøya. Grano Residence-leiligheter frister meg mye.
  • AndreaBD
    passau skrev 2010-08-09 22:28:50 följande:

    Ingen mer med tips? Hur är shoppingen? Som Turkiet? Typ billiga märken ingen kvalité ? Eller dyrare men bra kvalité? Jag vet verkligen inget vad är billigt att shoppa överlag?


    Billiga kläder och helt okej kvalité - vad jag har sett. Men framför allt: God och billig mat! Passa på att äta gott! Om du förstår menyn. Ofta kan de inte engelska. Vi åt pizza en gång utan att veta vad som skulle vara på den. Men jättegod pizza också!
  • AndreaBD
    Lola09 skrev 2010-08-09 14:23:43 följande:

    Glömde en sak; om det är så att ni reser med bil (egen eller hyr) så rekommenderar jag varmt att ni köper en bra karta.. Skyltningen är inte den bästa


    GPS funkade också bra. Men karta för nödfall kanske. Men var medvetna om att vägarnas kvalité varierar enormt. Det kan vara hur dåligt som helst eller helt bra.
  • LFF
    AndreaBD skrev 2018-05-18 10:58:00 följande:
    Billiga kläder och helt okej kvalité - vad jag har sett. Men framför allt: God och billig mat! Passa på att äta gott! Om du förstår menyn. Ofta kan de inte engelska. Vi åt pizza en gång utan att veta vad som skulle vara på den. Men jättegod pizza också!
    Jag tror att de kommit hem sen länge. Tråden är 8 år gammal
  • AndreaBD
    LFF skrev 2018-05-18 12:55:54 följande:
    Jag tror att de kommit hem sen länge. Tråden är 8 år gammal
    oops! Varför drar folk upp såna gamla trådar?
Svar på tråden resa med barn i Polen, tips???