Hjälp mig!! Första prematur, ska vi våga oss på ett syskon??
maddlyn skrev 2010-08-23 10:34:53 följande:
Min dotter föddes i vecka 24 varför vet vi inte. Men vi tänker skaffa ett syskon till henne, för mig är syskon oroligt viktigt. Jag inser att det kan hända igen men resonerar som så att ett barn kan bli sjukt även om det föds i vecka 40+. det finns aldrig några garantier för något här i livet.Till dig TS vill jag säga att det är bara ni som kan bestämma hur ni ska göra och det är ett svårt beslut förstår jag. Jag var väldigt orolig när vår dotter var nyfödd, född i v 32 utan att de kunnat hitta ngn orsak men efter att jag pratat med min BM samt träffat en läkare på spec MVC och fått prata igenom allt och fått höra hur det brukar bli andra gången så känner vi oss säkra på att skaffa ett syskon och hoppas och tror att den bebisen kommer stanna längre i magen.
Hon sa att det inte är troligt att nästa barn kommer tidgare för vår del utan sannorlikt kommer jag gå full tid fast det kan man ju såklart inte veta. Enligt henne så är det oftast de som fått ännu tidigare än v 32 som får tidigare nästa gång. Vet ju inte om det stämmer på dig eftersom du hade anna problematik oxå.
Detta blev ett något rörigt inlägg men jag tror att du väldigt gärna vill ha ett till barn, det låter så av ditt inlägg iaf och då tror jag att det är svårt att ändra sig och att du säkerligen kommer ångra dig om ni inte försöker få ett syskon. Kom ihåg att det kan gå jättebra!