• Netta

Regnkläder vuxen

Jag behöver regnkläder.Såna som verkligen håller regn men som man inte blir dundersvett i. Jag cyklar fram och tillbaka till jobbet 1 mil varje dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-09 16:35
    Jag behöver alltså märken och inköpsställen-tips. :) Hade lite för bråttom.

• Svar på tråden Regnkläder vuxen
  • vitavillan

Jag gillar Didriksons regnplagg. Finns i de flesta sportaffärer.
    Tunna plagg som andas. Byxorna har jag som överdragsbyxor hela vintern och fryser aldrig. 

• alvide

Alla märken har mer eller budget alternativ och dyrare alternativ. Så det du ska gå efter är att det är minst 10000 vattenpelare och tejpade sömmar och andas oxå  minst 10000.

• alvide

Såg att du ville ha förslag. Kollade lite men hittade inget. Jag har själv Everestbyxor med vattenpelare på 10000 och en lättviktar gore-tex till jacka (peak performance). Byxorna från Stadium kostade bara 499 kr.

• vikarien

Har haglöfs goretexkläder, helt suveräna! Men kostar ju ju en del tyvärr Obestämd
    jackan gick på 2500 och byxorna på 1500 tror jag. Men jobbar ute så det är värt det!
    Försök hitta goretex nu på rean kanske?

• Joico

Jag har ett set från Didriksons, 5000 - skitbra! Men dom som andra säger så bör du nog satsa på lite högre pelare om du ska cykla oavsett regnmängd. Men Didrikson är bra! Köpte mitt set för 999:- på InterSport

Svar på tråden Regnkläder vuxen