• mammaspinglor

pelle svanslös hus i uppsala

Någon som har varit på Pelle svanslös hus i uppsala? Är det bra?. Har dem ett cafe där?.

• Svar på tråden pelle svanslös hus i uppsala
  • Morsan83

Vi var där, barnen tyckte inte om det.
    Men alla tycker olika

• mammaspinglor
    Morsan83 skrev 2010-08-09 19:43:34 följande:
    Vi var där, barnen tyckte inte om det.
    Men alla tycker olika
    vad tyckte dem inte om. Hur ser det ut inomhus?. är det små hus som på junibacken?
  • Tant Green

Min tjej tyckte om det när vi var där för ett par år sedan (hon var nog 3 år). Det är inte hus, men olika rum med massa saker man kan pilla på. Ett fik finns det i alla fall.

• mia maria

Min 6-åring var där med sin mormor idag, o han kom hem nöjd o glad!
    Det hade varit bra tyckte även min mamma!

Och ja, de har ett fik/restaurang där.

• Cocarola

Fiket var ovanligt prisvärt vill jag minnas, med enklare luncher och hembakt men ingen espresso. I caféet fanns gamla serietidningar som Pellefant och Peo vilket modern i familjen tyckte var kul att återupptäcka från barndomen : ) Pelle Svanslös hus är inte så stort, och man blir inte direkt "underhållen" utan har som roligast om man förbereder sig på att släppa loss fantasin och leka själv med barnen, åtminstone om man inte har flera leksugna barn med sig som hellre roar sig själva. Man får låna utklädningskläder och klä ut sig till de olika figurerna, och bli kattsminkad i Gullans salong om man vill (även vuxna!). Tusse Batongs finka var poppis hos våra barn, likaså att leka affär. Det ska tydligen finnas ett biorum där man kan se på julkalendern med Pelle Svanslös, men den har vi missat.

• mia maria

Min son hade träffat på både Pelle, Måns, Maja o Gullan - de hade hållt i en del lekar, samt busat med barnen, om jag har förstått det hela rätt (sonen var där med sin mormor)!

• mammaspinglor
    mia maria skrev 2010-08-09 22:10:00 följande:
    Min son hade träffat på både Pelle, Måns, Maja o Gullan - de hade hållt i en del lekar, samt busat med barnen, om jag har förstått det hela rätt (sonen var där med sin mormor)!
    ja Pelle,Måns,Maja,G höll i lekar och busade med barnen. Våra barn uppskattade det väldigt mycket.
Svar på tråden pelle svanslös hus i uppsala