• Nallemajatjejen

Går det att krympa stretchjeans????

Någon som vet om det går att krympa stretchjeans?
    Köpte två par lee som satt jättebra i affärn men nu när jag har använt dem har de töjt sig så mycket att jag inser att jag nog skulle tagit två storlekar mindre... Testade att tvätta som vanligt men det hjälpte inte nått vidare (i alla fall inte på det första paret som jag tvättade med sköljmedel - de blev större än innan jag tvättade dem)

• Svar på tråden Går det att krympa stretchjeans????
  • Malia75

Jag har samma problem.....tvättade dem i 60 grader, men då lossnade de små pärlorna som satt på bakfickan. Tumlade dem också men inte f*n krympte de ändå...

• nallea

tumla stretchplagg = du förstör stretchen i de.

• Nallemajatjejen

Har visserligen inga pärlor på mina men om de ändå inte krymper så är det ju ganska meningslöst...
    Stör mig att jag inte körde på min egen instinkt och klämde mig i ett par i mindre storlek... Jag vet ju att lee töjer sig något vansinigt och nu var det dessutom stretch i dem...

• Nallemajatjejen

något annat tips?

• discodivan

jag ska gå tillbaka med mina hm-jeans som blev 2 stl större efter tvätt

• Meline

Ja, om det inte var så länge sedan så gå tillbaka med dem.
    Jag tycker inte alls om Leejeans eftersom de alltid töjer sig hur mycket som helst på mig, men om det var stretchjeans så tror man ju inte att de ska töja sig så mycket.
    Varmt vatten och tumling förstör stretchen, som nallea sade...

• Husfrun

använd inte sköljmedel till stretchjeans är mitt bästa råd,de krymper inte men de behåller iaf formen annars så får man försöka köpa nästan för små byxor då brukar de sitta perfekt även efter tvätt

• lycka79

Gå tillbaka med dem, om det är så att du inte ens fick bestämma själv utan det var personalen som plockade fram dem. Man ska ALLTID ta jeans som sitter som ett korvskinn, dvs svåra att dra på sig, ska vara svåra att knäppa. För de töjer sig otroligt mkt... Verkar inte som att personalen på det stället visste vad de gjorde! Jättetråkigt iom att det är kunden som blir lidande och lägger ut pengarna.

• Nallemajatjejen

tyvärr känns det lite pinsamt att gå tillbaka och klaga för det var en kompis mamma som jobbade i affären och hjälpte mig... hade det inte varit så hade jag nog gått tillbaka mrd dem...

• Alec

det är något med lee. man måste nästan köpa en, två storlekar mindre för de går ut sig. däremot tror jag inte att man får byta ett par jeans med anledningen att de gått ut sig. det är trist men oftast är det så...

Svar på tråden Går det att krympa stretchjeans????