• Mamma till Anton

Nestle eller Semper?

Vilka av dom använder ert barn/är bäst?
    Varför?
    Vad är skillnad på dom?
    Smaken?
    Min son använde Semper till han blev 6 månader bytte vi till Nestle och nu använder vi Nestle välling, och gröt men burkmat är det Semper som gäller.
    Hipp? Vad är skillnad på dom burkmaten? Mindre mängder av socker eller?
    Inga påhoppn här. Vill bara veta vad ni tycker bäst om.

• Svar på tråden Nestle eller Semper?
  • Mia m Rasmus

Gröt och välling är nestlé. Barnmat är det lite blandat, både semper, nestlé och hipp (om vi hittar det).

• Titti och mini

Semper rakt av eftersom jag inte gillar Nestlés eller HIPPs marknadsföring i tredje världen

• LabLover

Vi använder också Semper men det var inget medvetet val i början. Vi kommer dock fortsätta med det pga det Titti och mini skriver.

• Kattmamma

Hej!

Vi använde i början Nestlés ersättning NAN, sedan Sempers välling och deras burkmat, problem med magen efter 1 års ålder, nu ger vi Nestlés välling och blandar med burkmaten från Semper och Nestlé samt vår egen mat. Dottern är 15 månader.

• EmilyS

jag tror att HIPP ska vara ekologisk, eller är jag ute och cyklar?

• AmandaPitkänen

vi blandar lite av allt.

ersättningen är nestles (NAN) pga av att jag hörde att dne var mildare mot magen är Sempers.

Gröten är Sempers, för den tycker han bäst om.

Välling (som vi nyss köpte för första gången) är Sempers... bara blev så.

Burkmaten, är helt olika. Ibland sempers ibland Nestles. Fast oftare nestle för där vi handlar har de mycket mer "smaker" till en 5-6 månaders i Nestle än i Semper.

• NefélisMama

Sammar här

Tycker inte om nestlés marknadsföring, ändå ge NAN 2 ibland på kvällerna pga mildare för magen. (Daughter 8 månader)
    Annars Semper vällingar/grötar och alltid bra hemlagad mat med apelsin som dryck..

• delifi2

gröt från semper å mat från Hipp.

Elliot äter ingen annan burkmat än Hipp, han kräks av den

• Lilla K

Titti och mini: va?!?! HIPP också??? Det har jag missat!!! Jag som gillar smaken på HIPPs grejer... Äh, lika bra att göra all mat själ!

Mamma till Anton: Semper och HIPP, då jag bojkottar Nestlé. Dock verkar ju HIPP hålla på med samma som Neslé, så snart blir det bara Semper!

(HIPP är ekologiskt)

• Lilla K

Eller vänta, HIPP är krav-märkt!

Svar på tråden Nestle eller Semper?