• Mamma till Anton

Nestle eller Semper?

Vilka av dom använder ert barn/är bäst?
    Varför?
    Vad är skillnad på dom?
    Smaken?
    Min son använde Semper till han blev 6 månader bytte vi till Nestle och nu använder vi Nestle välling, och gröt men burkmat är det Semper som gäller.
    Hipp? Vad är skillnad på dom burkmaten? Mindre mängder av socker eller?
    Inga påhoppn här. Vill bara veta vad ni tycker bäst om.

• Svar på tråden Nestle eller Semper?
  • 82an

Vi kör mest nestlé då min dotter tycker bäst om deras gröt och välling tycker även att dom har bäst fruktbureér (de små förpackningarna man köper i fyrpck) Men om det finns så köper jag även hipps fruktpureér. Maten gör jag själv men köper även där nestlés biffstrågarnoff om man behöver åka bort eller dyl. Oj vad rörigt det blev hoppas ni orkar läsa

Angående nestlé bojkotten, när jag var på bvc sa dom att den var nerlagd. Är den inte det?

• Titti och mini

82an - nej absolut inte - tyvärr ! Dåligt upplyst BVC får man säga Kolla länken ovan tex

• AnnaGabrielle

nestlè - efetrsom den löser sig bättre i vattnet
    Hipp - på all burkmat, eftersom den är ekologisk
    Den mesta maten gör vi själva.

• SweetStarAngel

Använde mest Semper till äldsta dottern. Kommer att göra detsamma till minstingen när det blir dax då jag hört en del negativt om nestlé, är dock inte insatt i exakt vad som är negativt med dem men ingen rök utan eld brukar man ju säga

• Chaia

Jag är mycket tacksam över Nestlés produkter eftersom min dotter är allergisk mot bla ägg och mjölk.

Semper har ingen mjölkfri gröt, det har Nestlé.

Semper har väldigt få barnmatsburkar som min dotter kan äta, Nestlé har många. Även Hipp har flera.

After Eight är mjölkfri till skillnad mot mycket annan choklad.

Tofuline är det enda märke som har mjölkfria glasspinnar och glasstrutar.

Hade mer än gärna handlat Sempers produkter om de hade varit lite mer allergivänliga, men att begränsa min dotters redan mycket begränsade urval skulle aldrig falla mig in. Jag har mailat Semper om detta, men de är inte alls intresserade av allergiker verkar det som.

• SweetStarAngel

Konstig policy av semper

• mystery woman

Ludwig vill bara äta nestle.... semper vill han inte ha.

• Lilla K

82an: nej, klart den inte är nedlagd, både jag och Titti och mini bojkottar ju! Det har väl knappast din BVC-tant koll på! (Ingen kritik mot dig, utan din BVC-tant)

• Paulo

Gissa vilka som äger Semper, jo Nestlé.

Vad är det HIPP gör som inte är ok, är det samma som Nestlé?

• elvatolv

Äter både Semper och Nestlé.

• Titti och mini

Paulo - va? Nej, Nestlé äger inte Semper - vart har du läst det??? HIPP begår också brott mot WHO koden ja, precis som Nestlé.

• Peztis

Men HIPP är ekologisk och det tycker jag är viktigare!!!

• Paulo

Sorry, min man ljög för mig. Han har alltid sagt att Nestlé äger Semper men jag hittar inte något som stödjer det.

• Titti och mini

Paulo -, ingen fara, inte så lätt veta De äger ju väldigt mkt

Svar på tråden Nestle eller Semper?